Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ KİMYA -II |
İkinci düzey |
İFE 524 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı, sunu, ödevlendirme
|
Dersin amacı
|
Bu dersi alan öğrenciler: Çözeltilerin Özelliklerini; Kimyasal Dengeyi; Asitler ve Bazları; Tuz Çözeltilerini; Termodinamiği; Elektrokimyayı; Kimyasal Kinetiği ve Nükleer Kimya konularını ve uygulamalarını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Çözeltilerin Özellikleri
|
2- |
Çözeltilerin Özellikleri
|
3- |
Kimyasal Denge
|
4- |
Asitler ve Bazlar
|
5- |
Asitler ve Bazlar
|
6- |
Tuz Çözeltileri
|
7- |
Tuz Çözeltileri
|
8- |
Vize Haftası
|
9- |
Termodinamik
|
10- |
Elektrokimya
|
11- |
Elektrokimya
|
12- |
Reaksiyon Hızları
|
13- |
Nükleer Kimya
|
14- |
Organik Kimya
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersten başarılı olan bir öğrenci, fen bilimleri ile disiplinler arası çalışmalar yaparak, sorun çözme ve uygulamasındaki temel bilgileri öğrenir
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
|
|
2- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
|
|
3- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
|
|
4- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
|
|
5- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
|
6- |
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
|
|
7- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
|
|
8- |
Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
|
|
9- |
Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
|
|
10- |
Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
|
11- |
Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
5
|
70
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
5
|
70
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
208
|
AKTS
|
|
|
8.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby (Çeviri Editörleri: Recai İnam, Serpil Aksoy) Palme Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Genel Kimya 2, Petrucci, Herring, Madura, Bissonnette (Çeviri Editörleri: Tahsin Uyar, Serpil Aksoy, Recai İnam), Palme Yayıncılık, Ankara
Temel Kimya 2, Peter Atkins, Loretta Jone (Çeviri Editörleri: E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz) Bilim Yayıncılık, Ankara.
|
|