Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > İLERİ KİMYA -II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ KİMYA -II İkinci düzey İFE 524 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT SARAÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır
Dersin veriliş şekli Ders anlatımı, sunu, ödevlendirme
Dersin amacı Bu dersi alan öğrenciler: Çözeltilerin Özelliklerini; Kimyasal Dengeyi; Asitler ve Bazları; Tuz Çözeltilerini; Termodinamiği; Elektrokimyayı; Kimyasal Kinetiği ve Nükleer Kimya konularını ve uygulamalarını öğretmektir.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Çözeltilerin Özellikleri
2- Çözeltilerin Özellikleri
3- Kimyasal Denge
4- Asitler ve Bazlar
5- Asitler ve Bazlar
6- Tuz Çözeltileri
7- Tuz Çözeltileri
8- Vize Haftası
9- Termodinamik
10- Elektrokimya
11- Elektrokimya
12- Reaksiyon Hızları
13- Nükleer Kimya
14- Organik Kimya
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersten başarılı olan bir öğrenci, fen bilimleri ile disiplinler arası çalışmalar yaparak, sorun çözme ve uygulamasındaki temel bilgileri öğrenir
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 5 70
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 5 70
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     208
AKTS     8.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby (Çeviri Editörleri: Recai İnam, Serpil Aksoy) Palme Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Genel Kimya 2, Petrucci, Herring, Madura, Bissonnette (Çeviri Editörleri: Tahsin Uyar, Serpil Aksoy, Recai İnam), Palme Yayıncılık, Ankara Temel Kimya 2, Peter Atkins, Loretta Jone (Çeviri Editörleri: E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz) Bilim Yayıncılık, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar