Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği(yl.yabanci Dil) > YOL VE ALTYAPI ÖLÇMELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YOL VE ALTYAPI ÖLÇMELERİ İkinci düzey JFM 532 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BÜLENT BOSTANCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BÜLENT BOSTANCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yol projelendirme ve kavşaklarla ilgili bilgileri öğrenciye kazandırmak.
Dersin tanımı Karayolu ve elemanlarının tanıtılması, Yol proje ve kavşak projelerinin hazırlanması

Dersin içeriği
1- Karayolu ve Tarihçesi
2- Yol Elemanları ve Hesapları
3- Yol Elemanları ve Hesapları
4- Boykesit ve enkesit
5- Yol projelendirme
6- Yol projelendirme
7- Kavşaklar
8- Kavşaklar
9- Eşdüzey Kavşaklar
10- Dönüş şeritleri
11- Damla ve üçgen adalı kavşaklar
12- Damla ve üçgen adalı kavşaklar
13- Dönel kavşak
14- Dönel kavşak
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Karayolu yapısı ile ilgili öğrencileri bilgiledirmek
2- Karayolu elemanları ile ilgili bilgi sahibi yapmak
3- Yol projeleri hakkında proje yapabilme yeteneği kazandırmak
4- Kavşak tasarımı konusunda bilgi sahibi yapmak
5- -----
6- -----
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 9 54
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar -----

Ders ile ilgili dosyalar