Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > EĞİTSEL OYUNLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTSEL OYUNLAR Birinci düzey BSÖ 409 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Emre ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Uzaktan (Online) Eğitim
Dersin amacı Oyunun yapısal temelleri içerisinde eğitsel oyunların sınıflandırılması, planlanması, oynatılması ve değerlendirilmesinin öğretilerek beden eğitimi ve spor alanında kullanımının sağlanması.
Dersin tanımı Bireyin gelişiminin desteklenmesi amacıyla oynanan oyunların gelişim dönemlerine göre oyun alanı, oyuncu sayısı, oyuncu seviyesi, oyun süresi, tekrar sayısı ve kullanılacak araç gereç bakımından planlanarak hazırlanması

Dersin içeriği
1- Eğitsel Oyunlara Giriş
2- Eğitsel Oyunun Planlanması
3- Eğitsel Oyunun Oynatılması ve Değerlendirilmesi
4- Oyun ile Temel Motorik Özelliklerin Gelişimi (Kuvvet Gelişimine Yönelik Oyunlar)
5- Oyun ile Temel Motorik Özelliklerin Gelişimi (Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik Oyunlar)
6- Oyun ile Temel Motorik Özelliklerin Gelişimi (Dayanıklılık Gelişimine Yönelik Oyunlar)
7- Oyun ile Temel Motorik Özelliklerin Gelişimi (Koordinasyon ve Esneklik Gelişimine Yönelik Oyunlar)
8- Oyunda Zeka, Dil, Sosyal ve Kişilik Gelişimine Yönelik Oyunlar
9- Sportif Oyun Kavramı
10- Bireysel Sporlara Uygun Eğitsel Oyunlar (Atletizm, Jimnastik, Mücadele Sporları, Raketli Sporlar vs.)
11- Takım Sporlarına Uygun Eğitsel Oyunlar (Basketbol, Futbol, Hentbol, Voleybol vs.)
12- Geleneksel Oyunlar
13- Engellilere Uygun Eğitsel Oyunlar
14- Engellilere Uygun Eğitsel Oyunlar
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitsel Oyunların Planlanmasını Yapar
2- Eğitsel Oyunların Oynatılmasını, Kurallarını ve Değerlendirmesini Bilir
3- Motorik Özelliklerin Gelişimine Yönelik Oyunları Planlar ve Uygular.
4- Zeka, Dil, Sosyal ve Kişilik Gelişimine Yönelik Oyunları Planlar ve Uygular.
5- Bireysel ve Takım Sporlarına Uygun Eğitsel Oyunları Planlar ve Uygular.
6- Geleneksel Oyunları Bilir.
7- Engellilere Uygun Oyunları Planlar ve Uygular.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar