Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREATİF SPOR ORGANİZASYON YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREATİF SPOR ORGANİZASYON YÖNETİMİ Birinci düzey REK302 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Rekreatif Spor Organizasyonlarının planlanması ve düzenlenmesinin öğretimi
Dersin tanımı Rekreatif spor etkinliklerde, temel organizasyon bilgisi ve organizasyonda liderlik bilgi ve becerisinin geliştirilmesi

Dersin içeriği
1- Organizasyonu tanımı ve önemi Organizasyon süreci Organizasyon ve planlama
2- Organizasyon ilkeleri Organizasyonların ortak özellikleri
3- Spor organizasyonlarının tanımı ve önemi Spor organizasyonlarının sınıflandırılması
4- Spor organizasyonlarının ulusal amaçları Spor organizasyonlarının uluslar arası amaçları Spor faaliyetlerini kimler organize edebilir
5- Spor organizasyonlarının safhaları Faaliyet öncesi yapılacak işler Faaliyet sırasında yapılacak işler Faaliyet sonrasında yapılacak işler
6- Müsabakaların idari açıdan organizasyonu Yazışma, onay ve tahsisler
7- Spor organizasyonlarında görev alan komiteler Spor organizasyonlarında yapılacak rezervasyonlar ve anlaşmalar
8- Rekreatif spor organizasyonlarının hazırlanması ve düzenlenmesi
9- Açılış ve kapanış seremonilerinin planlanması + Ara Sınav
10- Spor organizasyonlarında sağlanacak hizmetler
11- Müsabakaların teknik açıdan organizasyonu Müsabaka direktörü Spor alanları yöneticisi Teknik işler yöneticisi
12- Dünya genelinde yapılan büyük spor organizasyonları
13- Türkiye genelinde yapılan büyük spor organizasyonları
14- Sportif Organizasyonlar
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Organizasyon ve spor organizasyonlarına ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi edinir
2- Organizasyonların temel ilkeleri ve ortak özelliklerini kavrar
3- Spor organizasyonlarının ülkelere kazandırdığı katkıları değerlendirebilir
4- Spor organizasyonlarının idari açıdan ve teknik açıdan planlanmasını öğrenir
5- Spor organizasyonlarının idari açıdan ve teknik açıdan planlanmasını yapar
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cankalp M. , Sporda yönetim ve organizasyon, Nobel Yay. Ank. 2005 Demirci N. , Sporda yönetim teşkilatlanma ve organizasyonlar, Milli Eği. Basımevi , Ank. 1986 Sunay H. , Sporda organizasyon, Gazi Yayınevi, Ank.2010 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Kanun ve Yonetmeliği
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar