Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > GÖLLERDE ÖTROFİKASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖLLERDE ÖTROFİKASYON İkinci düzey BİY 592 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FATİH DUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATİH DUMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ötrofikasyon geneli altında iç sularımızın problem ve çözüm yollarını öğretmektir.
Dersin tanımı Ötrofikasyonun tanımı, sularda nutrientlerin bulunma durumları ve kaynakları, Ötrofikasyon çeşitleri ve belirtileri, Ötrofikasyonun olumsuz sonuçları ve kontrol yöntemleri, Göl restorasyonu, Biyomanüplasyon, Denizlerde ötrofikasyon

Dersin içeriği
1- Ötrofikasyonun tanımı, sularda nutrientlerin bulunma durumları ve kaynakları.
2- Ötrofikasyon çeşitleri ve belirtileri
3- Özel ve genel tanımlayıcı parametreler
4- Ötrofikasyona etki eden faktörler ve hızlandıran nedenler
5- Ötrofikasyonun olumsuz sonuçları
6- Ötrofikasyon kontrol yöntemleri, -Nutrientlerin gölden saptırılması -Nutrientlerin kullanılmış sulardan uzaklaştırılması -Nutrientlerin gölden uzaklaştırılması
7- Bölgeleme ve arazi yönetimi
8- ARA SINAV
9- Denizlerde ötrofikasyon (Red-Tide)
10- Göl restorasyonu, Biyomanüplasyon
11- Göl restorasyonunda kullanılan güncel metodlar
12- Yapay sulak alanlarla ötrofikasyonun engellenmesi
13- Kafes Balıkçılığı ve Ötrofikasyona Olan Etkileri
14- Uygulanmış Bazı Göl İyileştirme Çalışmaları ve Sonuçları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ötrofikasyonun belirtileri ve hızlandıran etmenler hakkında bilgi verebilecektir.
2- Ötrofikasyonun olumsuz sonuçlarını tartışabilecektir.
3- Çeşitli ötrofikasyon kontrol yöntemlerini açıklayabilecektir.
4- Göl restorasyonu ve Biyomanüplasyonu tartışabilecektir.
5- Göl restorasyonunda kullanılan güncel metodlar hakkında yorum yapabilecektir.
6- Kafes Balıkçılığı ile ötrofikasyon arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ansari, A.A., Sarvajeet, S.G., Lanza, G.R., Rast, W. Eutrophication: causes, consequences and control. 2011. Springer.
Yardımcı Kaynaklar Goel, P.K.,Water Pollution: Causes, Effects and Control, New Age International 2006.

Ders ile ilgili dosyalar