Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (yl. Yabanci Dil) > GÖLLERDE ÖTROFİKASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖLLERDE ÖTROFİKASYON İkinci düzey BİY 592 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FATİH DUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATİH DUMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ötrofikasyon geneli altında iç sularımızın problem ve çözüm yollarını öğretmektir.
Dersin tanımı Ötrofikasyonun tanımı, sularda nutrientlerin bulunma durumları ve kaynakları, Ötrofikasyon çeşitleri ve belirtileri, Ötrofikasyonun olumsuz sonuçları ve kontrol yöntemleri, Göl restorasyonu, Biyomanüplasyon, Denizlerde ötrofikasyon

Dersin içeriği
1- Ötrofikasyonun tanımı, sularda nutrientlerin bulunma durumları ve kaynakları.
2- Ötrofikasyon çeşitleri ve belirtileri
3- Özel ve genel tanımlayıcı parametreler
4- Ötrofikasyona etki eden faktörler ve hızlandıran nedenler
5- Ötrofikasyonun olumsuz sonuçları
6- Ötrofikasyon kontrol yöntemleri, -Nutrientlerin gölden saptırılması -Nutrientlerin kullanılmış sulardan uzaklaştırılması -Nutrientlerin gölden uzaklaştırılması
7- Bölgeleme ve arazi yönetimi
8- ARA SINAV
9- Denizlerde ötrofikasyon (Red-Tide)
10- Göl restorasyonu, Biyomanüplasyon
11- Göl restorasyonunda kullanılan güncel metodlar
12- Yapay sulak alanlarla ötrofikasyonun engellenmesi
13- Kafes Balıkçılığı ve Ötrofikasyona Olan Etkileri
14- Uygulanmış Bazı Göl İyileştirme Çalışmaları ve Sonuçları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ötrofikasyonun belirtileri ve hızlandıran etmenler hakkında bilgi verebilecektir.
2- Ötrofikasyonun olumsuz sonuçlarını tartışabilecektir.
3- Çeşitli ötrofikasyon kontrol yöntemlerini açıklayabilecektir.
4- Göl restorasyonu ve Biyomanüplasyonu tartışabilecektir.
5- Göl restorasyonunda kullanılan güncel metodlar hakkında yorum yapabilecektir.
6- Kafes Balıkçılığı ile ötrofikasyon arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- - Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ansari, A.A., Sarvajeet, S.G., Lanza, G.R., Rast, W. Eutrophication: causes, consequences and control. 2011. Springer.
Yardımcı Kaynaklar Goel, P.K.,Water Pollution: Causes, Effects and Control, New Age International 2006.

Ders ile ilgili dosyalar