Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÖLLERDE ÖTROFİKASYON |
İkinci düzey |
BİY 592 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATİH DUMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH DUMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ötrofikasyon geneli altında iç sularımızın problem ve çözüm yollarını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Ötrofikasyonun tanımı, sularda nutrientlerin bulunma durumları ve kaynakları, Ötrofikasyon çeşitleri ve belirtileri, Ötrofikasyonun olumsuz sonuçları ve kontrol yöntemleri, Göl restorasyonu, Biyomanüplasyon, Denizlerde ötrofikasyon
|
1- |
Ötrofikasyonun tanımı, sularda nutrientlerin bulunma durumları ve kaynakları.
|
2- |
Ötrofikasyon çeşitleri ve belirtileri
|
3- |
Özel ve genel tanımlayıcı parametreler
|
4- |
Ötrofikasyona etki eden faktörler ve hızlandıran nedenler
|
5- |
Ötrofikasyonun olumsuz sonuçları
|
6- |
Ötrofikasyon kontrol yöntemleri,
-Nutrientlerin gölden saptırılması
-Nutrientlerin kullanılmış sulardan uzaklaştırılması
-Nutrientlerin gölden uzaklaştırılması
|
7- |
Bölgeleme ve arazi yönetimi
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Denizlerde ötrofikasyon (Red-Tide)
|
10- |
Göl restorasyonu,
Biyomanüplasyon
|
11- |
Göl restorasyonunda kullanılan güncel metodlar
|
12- |
Yapay sulak alanlarla ötrofikasyonun engellenmesi
|
13- |
Kafes Balıkçılığı ve Ötrofikasyona Olan Etkileri
|
14- |
Uygulanmış Bazı Göl İyileştirme Çalışmaları ve Sonuçları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ötrofikasyonun belirtileri ve hızlandıran etmenler hakkında bilgi verebilecektir.
|
2- |
Ötrofikasyonun olumsuz sonuçlarını tartışabilecektir.
|
3- |
Çeşitli ötrofikasyon kontrol yöntemlerini açıklayabilecektir.
|
4- |
Göl restorasyonu ve Biyomanüplasyonu tartışabilecektir.
|
5- |
Göl restorasyonunda kullanılan güncel metodlar hakkında yorum yapabilecektir.
|
6- |
Kafes Balıkçılığı ile ötrofikasyon arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ansari, A.A., Sarvajeet, S.G., Lanza, G.R., Rast, W. Eutrophication: causes, consequences and control. 2011. Springer.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Goel, P.K.,Water Pollution: Causes, Effects and Control, New Age International 2006.
|
|