Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SALİME MUCUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SALİME MUCUK,YRD.DOÇ. DR.TÜLAY BÜLBÜL, YRD.DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SALİME MUCUK,YRD.DOÇ. DR.TÜLAY BÜLBÜL, YRD.DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste öğrenciler gereksinimleri doğrultusunda kadın doğum kliniklerinde uygulama yaptırılır. Uygulamalar sırasında vakalar vaka tartışması şeklinde ele alınır.
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi, doğum ve doğum sonu dönemlerle kadının tüm yaşam dönemlerindeki sağlığı ve hastalıklarına ilişkin bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımı içinde kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi, doğum ve
doğum sonu dönemlerle kadının tüm yaşam dönemlerindeki sağlığı ve hastalıklarına ilişkin yeni bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımı içinde kazandırır.
|
1- |
Giriş,Tanışma , Vaka Konularının Dağıtımı
|
2- |
Vaka: Normal gebe takibi ve hemşirelik bakımı
|
3- |
Vaka: Abortusta ve Preterm eylemde hemşirelik bakımı
|
4- |
Vaka: Plasenta previa ve hemşirelik bakımı
|
5- |
Vaka:Preeklamsi-eklamsi-HELLP ve hemşirelik bakımı
|
6- |
Ara sınav
|
7- |
Vaka:Diyabet + gebelik ve hemşirelik bakımı
|
8- |
Vaka:Kalp hastalıkları + gebelik ve hemşirelik bakımı
|
9- |
Vaka:Normal doğum sırasında gebe takibi
|
10- |
Vaka:Normal doğum sonu ve sezaryen ile doğum sonu dönem hemşirelik bakımı
|
11- |
Vaka:Riskli doğum sonu dönem hemşirelik bakımı
|
12- |
Vaka: TAH+ BSO ve Hemşirelik Bakımı
|
13- |
Vaka:Jinekolojik onkoloji sorunu olan bireye hemşirelik bakımı
|
14- |
Dönem sonu sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doğum öncesi dönemdeki gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
|
2- |
Travay sırasındaki gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
|
3- |
Doğum sonu dönemde olan gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
|
4- |
Kadın sağlığı sorunu olan kadınlara hemşirelik bakımı verebilecek
|
5- |
Aile planlaması danışmanlığı yapabilecek
|
6- |
Diyabeti olan gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
2
|
8
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
6
|
8
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aydın T, Başer M, Mucuk S ve Ark. Teknik Uygulama Becerileri Öğrenim Rehberi. Geçit Ofset Matbaa, Kayseri, 2003
Taşkın L Labour and Women Health,Sistem ofset matbaacılık Ankara, 2003
Çavuşoğlu H. Child Health and Diseases Nursing. Sistem Ofset, Ankara, 2008:171–173
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Murray SS, McKinney ES, Gorrie TM. Foundations of Maternal – Nevborn Nursing (Third Edition), W.B Saunders Company, Philadelphia, Pennsylvania 2002. 2. Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. (VI. Baskı), Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2003. 3. Şirin A, Kavlak O. Kadın sağlığı. BEDRAY Basın Yayıncılık, İstanbul 2008. 4. Gilbert ve Harmon. (Çev.Ed. Taşkın L). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. İkinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara,2002.
Yardımcı Kaynaklar 1. Guyton AC, Hall JE. Textbook of Medical Physiology (10 th ed). WB.Saunders Company, Philadelphia 2001. 2. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık, İzmir 2004. 3. Ay F, Ertem Ü, Özcan N, Güneş B ve ark. Temel Hemşirelik-Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. Medikal Yayıncılık, İstanbul 2007.
|
|