Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TÜLAY BÜLBÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SALİME MUCUK,YRD.DOÇ. DR.TÜLAY BÜLBÜL, YRD.DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SALİME MUCUK,YRD.DOÇ. DR.TÜLAY BÜLBÜL, YRD.DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste öğrenciler gereksinimleri doğrultusunda kadın doğum kliniklerinde uygulama yaptırılır. Uygulamalar sırasında vakalar vaka tartışması şeklinde ele alınır.
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi, doğum ve doğum sonu dönemlerle kadının tüm yaşam dönemlerindeki sağlığı ve hastalıklarına ilişkin bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımı içinde kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi, doğum ve
doğum sonu dönemlerle kadının tüm yaşam dönemlerindeki sağlığı ve hastalıklarına ilişkin yeni bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımı içinde kazandırır.
|
1- |
Giriş,Tanışma , Vaka Konularının Dağıtımı
|
2- |
Vaka: Normal gebe takibi ve hemşirelik bakımı
|
3- |
Vaka: Abortusta ve Preterm eylemde hemşirelik bakımı
|
4- |
Vaka: Plasenta previa ve hemşirelik bakımı
|
5- |
Vaka:Preeklamsi-eklamsi-HELLP ve hemşirelik bakımı
|
6- |
Ara sınav
|
7- |
Vaka:Diyabet + gebelik ve hemşirelik bakımı
|
8- |
Vaka:Kalp hastalıkları + gebelik ve hemşirelik bakımı
|
9- |
Vaka:Normal doğum sırasında gebe takibi
|
10- |
Vaka:Normal doğum sonu ve sezaryen ile doğum sonu dönem hemşirelik bakımı
|
11- |
Vaka:Riskli doğum sonu dönem hemşirelik bakımı
|
12- |
Vaka: TAH+ BSO ve Hemşirelik Bakımı
|
13- |
Vaka:Jinekolojik onkoloji sorunu olan bireye hemşirelik bakımı
|
14- |
Dönem sonu sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doğum öncesi dönemdeki gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
|
2- |
Travay sırasındaki gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
|
3- |
Doğum sonu dönemde olan gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
|
4- |
Kadın sağlığı sorunu olan kadınlara hemşirelik bakımı verebilecek
|
5- |
Aile planlaması danışmanlığı yapabilecek
|
6- |
Diyabeti olan gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
2
|
8
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
6
|
8
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aydın T, Başer M, Mucuk S ve Ark. Teknik Uygulama Becerileri Öğrenim Rehberi. Geçit Ofset Matbaa, Kayseri, 2003
Taşkın L Labour and Women Health,Sistem ofset matbaacılık Ankara, 2003
Çavuşoğlu H. Child Health and Diseases Nursing. Sistem Ofset, Ankara, 2008:171–173
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Murray SS, McKinney ES, Gorrie TM. Foundations of Maternal – Nevborn Nursing (Third Edition), W.B Saunders Company, Philadelphia, Pennsylvania 2002. 2. Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. (VI. Baskı), Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2003. 3. Şirin A, Kavlak O. Kadın sağlığı. BEDRAY Basın Yayıncılık, İstanbul 2008. 4. Gilbert ve Harmon. (Çev.Ed. Taşkın L). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. İkinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara,2002.
Yardımcı Kaynaklar 1. Guyton AC, Hall JE. Textbook of Medical Physiology (10 th ed). WB.Saunders Company, Philadelphia 2001. 2. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık, İzmir 2004. 3. Ay F, Ertem Ü, Özcan N, Güneş B ve ark. Temel Hemşirelik-Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. Medikal Yayıncılık, İstanbul 2007.
|
|