Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİTİK GEOMETRİ II |
Birinci düzey |
MAT206 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BURÇİN SALTIK BAEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. DR. BURÇİN SALTIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Analitik geometri hakkında temel kavramları ve teoremleri vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Düzlem geometride dönmeler ve ötelemeler,Konikler,Çember,Elips,Hiperbol,Parabol,Genel denklemiyle konikler,İkinci dereceden yüzeyler ve sınıflandırılması
|
1- |
Düzlem geometride Ötelemeler,
|
2- |
Düzlem geometride dönmeler,
|
3- |
Koniklerin geometrik yer olarak belirlenmesi, çemberin analitik incelenmesi
|
4- |
Doğru-çember ilişkisi, teğet doğrusu
|
5- |
Elipsin analitik incelenmesi
|
6- |
Doğru-elips ilişkisi, teğet doğrusu
|
7- |
Hiperbolün analitik incelenmesi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Doğru-hiperbol ilişkisi, teğet doğrusu
|
10- |
Parabolün analitik incelenmesi
|
11- |
Genel denklemiyle konikler
|
12- |
Genel denklemiyle verilen koniğin cinsinin belirlenmesi
|
13- |
Yüzeyler(Küre, Silindir)
|
14- |
Yüzeyler(Koni, Dönel Yüzeyler)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öteleme hareketi ile düzlemsel bir eğriyi basit şekle getirebilme
|
2- |
Dönme hareketi ile düzlemsel bir eğriyi basit şekle getirebilme
|
3- |
Bir koninin kesiti olarak konikleri tanıma
|
4- |
Çember, elips, Hiperbol ve parabol hakkında geniş bilgi sahibi olma
|
5- |
Genel denklemleriyle verilen koniklerin cinsini belirleyebilme
|
6- |
Yüzeyler hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
|
|
2- |
Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
|
|
3- |
Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
|
|
4- |
Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
|
|
5- |
Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
|
|
6- |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
|
|
7- |
Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
|
|
9- |
Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
|
|
10- |
Analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
|
11- |
Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
|
12- |
Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
|
|
13- |
Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
14- |
Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
|
|
15- |
Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
|
|
16- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
142
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Analitik Geometri,Prf.Dr.Rüstem Kaya,Anadolu Üniv.Fen.Fak.Yayınları,1985.
2. Analitik Geometri, Prof. Dr. Arif Sabuncuoğlu,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Analitik Geometri,Prof.Dr.H.H.Hilmihacısalihoğlu,Ankara Üniv.Fen Fak.Yayınları,1998.
2.Analitik Geometri, Prof. Dr. Mustafa Balcı, Balcı Yayınları, 2007.
|
|