Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > ANALİTİK GEOMETRİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALİTİK GEOMETRİ II Birinci düzey MAT206 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BURÇİN SALTIK BAEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. BURÇİN SALTIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Analitik geometri hakkında temel kavramları ve teoremleri vermektir.
Dersin tanımı Düzlem geometride dönmeler ve ötelemeler,Konikler,Çember,Elips,Hiperbol,Parabol,Genel denklemiyle konikler,İkinci dereceden yüzeyler ve sınıflandırılması

Dersin içeriği
1- Düzlem geometride Ötelemeler,
2- Düzlem geometride dönmeler,
3- Koniklerin geometrik yer olarak belirlenmesi, çemberin analitik incelenmesi
4- Doğru-çember ilişkisi, teğet doğrusu
5- Elipsin analitik incelenmesi
6- Doğru-elips ilişkisi, teğet doğrusu
7- Hiperbolün analitik incelenmesi
8- Ara Sınav
9- Doğru-hiperbol ilişkisi, teğet doğrusu
10- Parabolün analitik incelenmesi
11- Genel denklemiyle konikler
12- Genel denklemiyle verilen koniğin cinsinin belirlenmesi
13- Yüzeyler(Küre, Silindir)
14- Yüzeyler(Koni, Dönel Yüzeyler)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öteleme hareketi ile düzlemsel bir eğriyi basit şekle getirebilme
2- Dönme hareketi ile düzlemsel bir eğriyi basit şekle getirebilme
3- Bir koninin kesiti olarak konikleri tanıma
4- Çember, elips, Hiperbol ve parabol hakkında geniş bilgi sahibi olma
5- Genel denklemleriyle verilen koniklerin cinsini belirleyebilme
6- Yüzeyler hakkında bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 4 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Analitik Geometri,Prf.Dr.Rüstem Kaya,Anadolu Üniv.Fen.Fak.Yayınları,1985. 2. Analitik Geometri, Prof. Dr. Arif Sabuncuoğlu,
Yardımcı Kaynaklar 1.Analitik Geometri,Prof.Dr.H.H.Hilmihacısalihoğlu,Ankara Üniv.Fen Fak.Yayınları,1998. 2.Analitik Geometri, Prof. Dr. Mustafa Balcı, Balcı Yayınları, 2007.

Ders ile ilgili dosyalar