Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İKLİM DEĞİŞİMİ VE ETKİLERİ |
Üçüncü düzey |
BSM609 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yOKTUR.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İHSAN SERKAN VAROL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İHSAN SERKAN VAROL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm Öğretim elemanları
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Doktora öğrencilerinin iklim değişikliği ile ilgili bilimsel bilgi birikimlerini derinleştirmek.
İklim değişikliğinin ziraat mühendisliği alt disiplinlerine etkilerini analiz edebilme yetkinliği kazandırmak.
Tarım sistemlerinde iklim değişikliğine karşı alınabilecek önlemleri bilimsel temellere dayandırarak geliştirebilme becerisi kazandırmak.
Öğrencilerin araştırma, analiz ve politika geliştirme yeteneklerini kullanarak sürdürülebilir tarım uygulamalarına katkı sağlamalarını desteklemek.
Ulusal ve uluslararası iklim politikalarının tarım sektörü üzerindeki etkilerini değerlendirebilme becerisini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
İklim değişikliğinin temel nedenleri ve küresel çevre üzerindeki etkileri hakkında ileri düzeyde bilgi sağlamak,
İklim değişikliğinin tarım, hayvancılık, su kaynakları ve doğal ekosistemler üzerindeki etkilerini disiplinler arası bir bakış açısıyla ele almak,
İklim değişikliğine karşı uyum ve azaltım stratejileri ile ilgili güncel politikalar, teknolojiler ve araştırmaları incelemek,
Öğrencilere iklim değişikliği ile ilgili bilimsel veri analizi, modelleme yöntemleri ve senaryo tahminleri hakkında uygulamalı beceriler kazandırmak.
|
1- |
İklim Sistemi ve Temel Kavramlar
|
2- |
Küresel İklim Değişikliğinin Nedenleri
|
3- |
İklim Değişikliği Göstergeleri ve Bilimsel Kanıtlar
|
4- |
İklim Modelleme ve Senaryo Analizleri
|
5- |
Tarımsal Üretime Etkileri I – Bitkisel Üretim
|
6- |
Tarımsal Üretime Etkileri II – Hayvancılık
|
7- |
Su Kaynakları ve Tarımsal Sulama
|
8- |
Toprak Sistemleri ve İklim Değişikliği
|
9- |
Biyoçeşitlilik ve Ekosistemler Üzerindeki Etkiler
|
10- |
Karbon Ayak İzi ve Sera Gazı Emisyonlarının Ölçümü
|
11- |
İklim Değişikliğine Uyum Stratejileri
|
12- |
Azaltım (Mitigation) Stratejileri ve Tarımın Rolü
|
13- |
Ulusal ve Uluslararası Politikalar, Anlaşmalar
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Küresel iklim sisteminin işleyişi, iklim değişikliğinin nedenleri ve etkileri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur.
|
2- |
Tarım sektörünü etkileyen iklim değişikliği faktörlerini bilimsel verilerle analiz edebilir.
|
3- |
İklim değişikliğinin bitkisel üretim, hayvancılık, su kaynakları ve toprak üzerindeki etkilerini değerlendirebilir.
|
4- |
Tarımsal üretimde iklim değişikliğine uyum sağlamak için geliştirilen teknolojileri ve stratejileri eleştirel bakışla yorumlayabilir.
|
5- |
Farklı iklim senaryoları altında tarım sistemlerini modelleyebilir ve etkilerini öngörebilir.
|
6- |
Tarımsal üretim sistemlerinin sera gazı emisyonlarına katkısını analiz eder ve azaltım yolları sunabilir.
|
7- |
Ulusal ve uluslararası iklim politikalarını, anlaşmaları ve tarım politikaları ile entegrasyonunu yorumlayabilir.
|
8- |
Bilimsel araştırmaları kullanarak sürdürülebilir tarım politikaları geliştirebilir ve öneriler sunabilir.
|
9- |
Çok disiplinli bir yaklaşımla iklim değişikliği konularında proje geliştirme ve yönetme becerisi kazanır.
|
10- |
Bilimsel etik çerçevesinde araştırma yapma, veri toplama, analiz etme ve raporlama becerilerini ileri düzeyde uygular.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
8
|
5
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
7
|
2
|
14
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
1
|
10
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
4
|
40
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İklim Değişikliği ve Etkileri: Bütünsel Bir Yaklaşım
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Climate Change and Agricultural Ecosystems - Elsevier
|
|