Ön koşul dersleri
|
Ön koşulsuz
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÇAĞRI ÇAĞLAR SİNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇAĞLAR SİNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik anlatıma dayalı dersler, Power- point destekli, sözlü ve görsel anlatım ve öğrenci katılımlı soru-cevap, literatür tarama, küçük ölçekli alan araştırmaları, seminer hazırlama, eğitim amaçlı program hazırlama
|
Dersin amacı
|
Veteriner hekimliğin istihdam alanlarında hayvan gönenci (refahı) kavramını genel ilkeleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat çerçevesinde tanımlanması ve model uygulamaların geliştirilmesi; hayvanların klinik uygulamalar sırasında ortaya çıkan gönenç sorunlarının çözümünün nasıl yapılacağı bilgilerinin kazanılmasının sağlanması.
|
Dersin tanımı
|
Hayvanların klinik uygulamalar sırasında ortaya çıkan gönenç sorunlarının çözümününde veteriner hekimlere bilgi ve görgü kazandırılması.
|
1- |
Temel kavramlar
|
2- |
Temel kavramlar
|
3- |
Hayvan hakları ve hayvan gönencinin tarihsel gelişimi
|
4- |
Hayvan gönencinin tarihsel gelişimi
|
5- |
Hayvan gönenci kavramı üzerine görüşler
|
6- |
Hayvan gönenci kavramı üzerine görüşler
|
7- |
Hayvan haklarından hayvanları korumaya geçiş
|
8- |
Hayvan haklarından hayvan gönencine geçiş
|
9- |
Hayvan hakları - hayvan koruma – hayvan gönenci ilişkisi
|
10- |
Veteriner hekimin hayvan gönencindeki yeri
|
11- |
Veteriner hekimin hayvan gönencindeki rolü
|
12- |
Veteriner hekimler ve çiftlik hayvanları gönenci
|
13- |
Veteriner hekimler ve arkadaş hayvanları gönenci
|
14- |
Veteriner hekimler ve deney hayvanları gönenci
|
15- |
Veteriner hekimler ve yaban hayvanları gönenci
|
16- |
Final
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvan Gönenci temel kavramlarının öğrenilmesi
|
2- |
Hayvan Gönenci alanında özgün bir konuyu araştırma ve projelendirme becerisi kazandırma
|
3- |
Hayvan Gönenci problemlerinin çözümünde yetkinliği kazandırma
|
4- |
Hayvan Gönenci alanında sorunları bilimsel düşünce yapısı içerisinde değerlendirme
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
|
|
2- |
Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
|
|
3- |
Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
|
|
4- |
Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
|
|
5- |
Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
|
|
6- |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
|
|
7- |
Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
|
|
9- |
Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
|
|
10- |
Analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
|
11- |
Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
|
12- |
Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
|
|
13- |
Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
14- |
Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
|
|
15- |
Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
|
|
16- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
10
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yasar, A. (2012) Hayvan Gönenci – Veteriner Hekimliği Etiği, Hayvan Kullanımı Etiği ve Deontoloji Perspektifinden, Ders Kitabı, Aybil Digital Baskı, Konya, IV+240
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Appleby, M.C. and Hughes B.O. (1997) Animal Welfare. University Press, Cambridge- UK
Degrazia D. (2006). Hayvan Hakları. Dost Kitabevi Yayınları. Ankara.
Francione LG. (2008). Hayvan Haklarına Giriş-Çocuğunuz mu Köpeğiniz mi-. Çevirenler: Renan Akman. Elçin Gen. İletişim Yayınları. İstanbul.
L.F.M. van Zuphten and M. Balls. (1997) Animal Alternatives, Welfare and Ethics. Published: Elsevier Science B.V., Amsterdam.
Paterson, D., Palmer, M. (1989) The Congress Book of the Status of Animals: Ethics, Education and Welfare., BPCC Wheatons Ltd., UK
Regan T. (2007). Kafesler Boşalsın- Hayvan Haklarıyla Yüzleşmek-. Çeviren: Serpil Çağlayan. İletişim Yayıncılık A. Ş. İstanbul.
Rollin, B. (1990) Animal Welfare, Animal Rights and Agriculture. J. Anim. Sci. 68:3456-3461
Rollin, B. (1999) An Introduction to Veterinary Medical Ethics: Theory and Cases. Iowa State University Press, Ames – Iowa.
Singer P. (2005). Hayvan Özgürleşmesi. Çeviren: Hayrullah Doğan. Ayrıntı Yayınları. İstanbul.
Tannenbaum, J. (1995) Veterinary Ethics: Animal Welfare, Client Relations, Competition and Collegiality. Mosby-Year Book, Inc., USA.
Yasar, A. (2012) Hayvan Gönenci – Veteriner Hekimliği Etiği, Hayvan Kullanımı Etiği ve Deontoloji Perspektifinden, Ders Kitabı, Aybil Digital Baskı, Konya, IV+240
|
|