Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ULUSLARARASI İLETİŞİM |
Birinci düzey |
UGAZ 233 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA TEMEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA TEMEL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Uluslararası iletişime yönelik temel eğitimin verilmesi ve öğrencilerin temel kavramlara hakimiyetinin artırılması.
|
Dersin tanımı
|
Uluslararası iletişim kavramını açıklayarak, bu amaçla kullanılan iletişim teknolojilerinin hem egemen hem de eleştirel akımın bakış açısıyla gazetecilik, radyo televizyon sinema gibi alanlara olan etkisi, popüler kültür, küreselleşme , enformasyon akışı, enformasyon dengesizliği, haber ajansları, alternatif haber ağları gibi konular üzerinden öğrencilere bilgi vermektir.
|
1- |
Derse dair genel bilginin verilmesi ve alanda yazılmış önemli eserlere dair bilgi verilerek ders kitaplarının tanıtımı
|
2- |
Uluslararası iletişim, enformasyon ve kitle iletişim araçlarının ders kapsamında değerlendirilmesi
|
3- |
Küreselleşme, yerelleşme kavramlarının incelenmesi
|
4- |
Küreselleşme, yerelleşme kavramlarının incelenmesi
|
5- |
Enformasyon kavramı ve enformasyon toplumu hakkında bilgi verilmesi
|
6- |
Uluslararası enformasyon akışı hakkında bilgi verilmesi
|
7- |
Merkez ve çevre ülkeler hakkında bilgi verilmesi
|
8- |
Uluslararası haber ajanslar ve misyonları hakkında bilgi verilmesi
|
9- |
Uluslararası haber ajanslar ve misyonları hakkında bilgi verilmesi
|
10- |
Alternatif Haber Ağları
|
11- |
Mc Bride Raporu
|
12- |
NWICO, NIEO kavramlarının tartışılması
|
13- |
Kitle iletişimi ve popüler kültür konuları üzerine incelemeler yapılması
|
14- |
BM ve Unesco''''nun uluslararası iletiişm ve enformasyon dengesizliğine yaklaşımı
|
15- |
Modernleşme (kalkınma) kuramları hakkında bilgi verilmesi
|
16- |
Sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uluslararası iletişimde önemli olan merkez, çevre, enformasyon gibi kavramların öğrenilmesini sağlar
|
2- |
Egemen ve eleştirel açıdan uluslararası iletişimin değerlendirebilecek seviyeye gelinmesini sağlar
|
3- |
Enformasyon akışının ülkeler üzerindeki etkilerin öğrenilmesini sağlar
|
4- |
Enformasyon dengesizliğinin nedenlerinin incelenmesini sağlar
|
5- |
Enformasyonun akşının dengeli olabilmesi için gerekli şartların değerlendirilmesini sağlar
|
6- |
Alternatif haber ağlarının değerlendirilmesini sağlar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
4
|
12
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
2
|
15
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
95
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Girgin, Atilla; Uluslararası İletişim, Der Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bülbül, Rıdvan; Uluslararası İletişim,Nobel Akademik Yayıncılık
|
|