Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma ve örnek olay analizi
|
Dersin amacı
|
Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedeflein sağlanmasında sosyal sorumluluk anlayışının, uygulama alanlarının rolünü kavramak, sürdürülebilirliği sağlayacak sosyal sorumluluk uygulamaları planlamak.
|
Dersin tanımı
|
Sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk kavramlarının ortaya çıkışından bugünkü kullanım şekline gelinceye kadarki paradigma değişimleri anlatılır, Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedefler kavratılır ve örnek KSS çalışmaları üzerinden süreçler değerlendirilir.
|
1- |
Halkla ilişkiler, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk kavramlarının ortak alanları
|
2- |
Sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluğun gelişimini sağlayan paradigmalar
|
3- |
Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedeflerin ortaya çıkışı
|
4- |
Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedefler
|
5- |
Klasik ve modern sosyal sorumluluk yaklaşımları: Temel felsefeleri
|
6- |
Sosyal sorumluluk alanları ve sürdürülebilirlik I
|
7- |
Sosyal sorumluluk alanları ve sürdürülebilirlik II
|
8- |
Sosyal sorumluluk modelleri: Caroll''''un KSS pramidi
|
9- |
Sosyal sorumluluk modelleri: Lantos''''''''un 3 aşamalı modeli, Sethi''''nin sosyal sorumluluk modeli
|
10- |
Sosyal sorumluluk modelleri: Davis''''in sosyal sorumluluk modeli
|
11- |
Sosyal sorumluluk modelleri: Wood''''un sosyal sorumluluk modeli, Kotlerin altı şeçenekli KSS modeli
|
12- |
Greenwashing, amaca dayalı pazarlama, kalkınma iletişimi
|
13- |
Kurumsal sosyal raporlama GRI, SA8000 standardı
|
14- |
Küresel Sullivan ilkeleri,, Keidanren federasyonu
|
15- |
Aktivist halkla ilişkiler ve sürdürülebilirlik.
|
16- |
Genel değerlendirme.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik ve halkla ilişkilerin ortak çalışma alanlarını bilir
|
2- |
Sürdürülebilir kalkınma için küresel hedefleri sıralayacak
|
3- |
Kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri tasarlayabilecek ve uygulayabilecek.
|
4- |
Kurumsal sosyal sorumluluk programlarına ve kampanyalarına toplumun ve çalışanların etkin katılımını planlayabilecek.
|
5- |
Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına kurumların yaklaşımlarına tanımlayabilecek ve sürdürülebilirliğin felsefesini yorumlayabilecek
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
15- |
Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
16- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
20
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Van Het Hof, S., & Hoştut, S. (2015). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramlar, Uygulama ve Örnekler (1). Ankara: Nobel Basım Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Özüpek, M. N. (2013). Kurum imajı ve sosyal sorumluluk. Eğitim Yayınevi. Aşan Dilek (2021), Kurumsal sürdürülebilirlik, Ceres yayınları.
|
|