Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, mühendislik sistemlerinin analiz ve tasarımı için kullanılan verilerin elde edilmesi, işlenmesi ve kullanımına dönük Matlab destekli incelemelerin yapılması, hesaplamaya dayalı sayısal sistemlerin Matlab destekli tanımlanması, zaman ve frekans domeninde performans incelemelerinin yapılması, Matlab ortamında sistem analizine yönelik programların ortaya konularak öğrencilerin Matlab programı kullanımı konusundaki bilgi ve deneyimlerinin etkin şekilde arttırılmasının sağlanmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Sistem analizine yönelik veri elde etme, işleme ve kullanma, performans kriterleri, doğrusal sistemlerin tanımlanması, Matlab destekli olarak sistemlerin zaman ve frekans domeninde analiz edilmesi
|
1- |
Doğrusal sistemler, giriş ve genel tanımlar
|
2- |
Veri toplama, işleme, kullanma
|
3- |
Mühendislik problemlerinde hata ve performans analizleri
|
4- |
Sistemlerin sürekli ve ayrık zaman tanımlamaları
|
5- |
Matlab programlama dili, temel tanımlamalar
|
6- |
Matlab yardımıyla temel analiz ve incelemeler
|
7- |
Sistemlerin zaman domeni analizleri
|
8- |
Sistemlerin durum uzayı tanımlamaları ve analizleri
|
9- |
Sistemlerin durum uzayı tanımlamaları ve analizleri
|
10- |
Sistemlerin frekans domeni analizleri
|
11- |
Matlab destekli uygulamalar
|
12- |
Matlab destekli uygulamalar
|
13- |
Matlab destekli uygulamalar
|
14- |
Matlab destekli uygulamalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistem analizi kavramının ve esaslarının tanıtılması
|
2- |
Sistemlerin durum uzayında tanımlanmasına ilişkin incelemeler
|
3- |
Sistemlerin modellenmesi ve analizine yönelik yaklaşımların incelenmesi
|
4- |
Sistemlerin bilgisayar destekli simüle edilmesine yönelik yaklaşımların incelenmesi
|
5- |
Sistemlerin sürekli ve ayrık zamanda analizi için gerekli matematiksel kavram ve esasların incelenmesi
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
1
|
14
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
(1) C.T. Chen, Analog and Digital Control System Design, Saunders College Pub., 1993.
(2) Linear Systems Analysis, U.A.. Bakshi, J.S. Chitode, Technical Publ.Pune, India, 2009.
(3) Scientific Computing with Matlab (2nd edt), Y.Xue, YQ Chen, CRC Press, Taylor & Francis Group, 2016.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|