Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > BİTİRME TEZİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTİRME TEZİ II Birinci düzey MAT436 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. OSMAN MUCUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Elemenları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm Elemenları
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Matematik bilim dalında, belirli bir konuda araştırma yapmanın anlamını kavratmak, araştırmanın nasıl yapılacağını,şeklini ve elde ettiği sonuçları sözlü ve yazılı olarak ifade etme becerisini kazandırmak.bir tez hazırlamak.
Dersin tanımı Matematik bilim dalında, belirli bir konuda araştırma yapmak, araştırma sonuçlarının Belirli kurallar dahilinde sözlü ve yazılı olarak ifade etmeyi kapsayan bir çalışmadır.

Dersin içeriği
1- Konu ile ilgili elde edilen verilerin belirlenen kurallara uygun olarak düzenlenmesi
2- Konu ile ilgili elde edilen verilerin belirlenen kurallara uygun olarak düzenlenmesi ve danışmana sunulması
3- Danışmanın onayının alınması
4- Çalışmanın bir tez metni olarak tasarımı
5- Yazım kurallarına uygun olarak bilgisayarla yazıma başlanması
6- Yazım kurallarına uygun olarak bilgisayarla yazma işlemi
7- Yazım kurallarına uygun olarak bilgisayarla yazma işlemi
8- Yazım kurallarına uygun olarak bilgisayarla yazma işlemi
9- Yazım kurallarına uygun olarak bilgisayarla yazma işlemi
10- Yazım kurallarına uygun olarak bilgisayarla yazma işlemi
11- Yazım işleminin tamamlanması ve danışmana sunulması
12- Tezin tartışılması ve varsa düzeltmelerin önerilmesi
13- Danışman onayı ve bitirme tezinin sonuçlandırılması
14- Danışman onayı ve bitirme tezinin sonuçlandırılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırmanın önemini kavramak
2- Matematik bilim dalında bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını anlayabilme
3- Literatür taraması yapabilme
4- Çalışma konusu ile ilgili elde ettiği bilgi ve kaynakları düzenleyebilme
5- Çalışma konusu ile ilgili elde ettiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme
6- Çalışma konusu ile ilgili elde ettiği bilgileri uygun bir program kullanarak bilgisayar ortamında ifade edebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 7 4 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 7 7
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 6 60
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seçilen Konu ile ilgili kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Seçilen Konu ile ilgili kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar