Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ATİLA ERKAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Dr. Aynur CİDECİGİLLER
Arş. Gör. Allı YEŞİLYURT
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders teorik olarak verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bu derste, bilimsel araştırma süreci ve temel araştırma yöntemleri incelenmektedir. Ayrıca, basılı ve elektronik ortamda bulunan hukuk bilgi kaynaklarını tanıma, veri toplama ve bilimsel yazım teknikleri üzerinde durulacaktır. Dersin hedefleri: bilimsel araştırma süreci ve yöntemleri hakkında bilgi vermek, hukuk alanında basılı ve elektronik ortamda bulunan bilgi kaynaklarını tanımak, etkin biçimde erişmek ve kullanmak, akademik çalışmalarda kullanılan bazı programları incelemek, otomatik referans vermek, öğrencilerin bilimsel yazım yetenekleri ile geleneksel ve online kütüphane sistemlerini kullanımını geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
akademik araştırma yöntemleri ve bilimsel atıf yöntemlerinin hukuk bilimi açısından değerlendirilmesi
|
1- |
Hukuk bilgi kaynakları : Hukuksal bilginin üretimi; Birincil Kaynaklar; İkincil Kaynaklar
|
2- |
Hukuk alanında ulusal basılı ve elektronik kaynaklar: Bibliyografyalar; Tezler; Online veritabanları; Online kataloglar; e-Kitaplar; Akademik internet kaynakları
|
3- |
Ulusal bilgi kaynakları ile ilgili pratik çalışmalar: Hukuk veritabanları; e-Kitaplar; Online veritabanları; Online katalog
Hukuk alanında uluslararası basılı ve elektronik kaynaklar: AB bilgi kaynakları; Tezler; Uluslararası hukuk veritabanları; e-Kitaplar; Akademik internet kaynakları
|
4- |
Uluslararası bilgi kaynakları ile ilgili pratik çalışmalar: AB bilgi kaynakları; Uluslararası hukuk veritabanları; e-Kitaplar; Online veritabanları
Hiperteks, arama motorları, sosyal ağlar ve Internet ortamında bulunan kaynakların değerlendirilmesi
|
5- |
Hiperteks, arama motorları, sosyal ağlar ve Internet ortamında bulunan kaynakların değerlendirilmesi
|
6- |
Araştırma ve önemi: Konu seçimi; hazırlık okuması, geçici planın hazırlanması, kaynakların okunup değerlendirilmesi, eleştirel okuma
|
7- |
Arasınav
|
8- |
Akademik yazım stratejileri: Kaynakların akademik değerinin tespiti, Araştırmanın yazılması: yazı üslubu, stratejileri, ilk müsveddenin hazırlanması ve gözden geçirilmesi, son okuma
|
9- |
Akademik yazının bölümleri: Yazının biçimi; Başlık, içindekiler, kısaltmalar, giriş, metin, sonuç, bibliyografya, bölüm başlıklarının numaralandırılması
|
10- |
Ahlak, Etik, Etik Türleri, Bilimsel Etik Kurallar
|
11- |
Kaynak gösterme ve alıntı aktarma yöntemleri: Metin aktarmaları ve dolaylı aktarma pratik çalışması, akademik çalıntıdan kaçınma, dipnotlarda kullanılan kısaltmalar
|
12- |
Pratik çalışma: Hataları gözlemleyerek yazmayı öğrenme
|
13- |
Değerlendirme
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hukuk alanında basılı ve elektronik ortamda bulunan bilgi kaynaklarını tanıyabilecek, erişebilecek, kullanabilecek, değerlendirebilecek
|
2- |
Bilimsel yazım becerilerine sahip olacak
|
3- |
Bilimsel yazımda etik kurallarını bilecek
|
4- |
Online kütüphane sistemlerini etkin biçimde kullanabilecek
|
5- |
Bilimsel yazımda atıf kurallarını doğru kullanabilecek
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
|
|
2- |
Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
|
|
3- |
Mezunların uzman unvanı elde etmesi
|
|
4- |
Mesleklerine olumlu katkı sunma
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
5
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ilgili tüm kaynaklar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ilgili tüm kaynaklar
|
|