Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > TV PROGRAMCILIĞI UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TV PROGRAMCILIĞI UYGULAMALARI Birinci düzey RTS329 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Proje Ödevi
Dersin amacı Bir TV programının uygulamalı olarak yapılması ve öğrencinin bu konuda yeterli düzeye gelmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bir TV program önerisi çerçevesinde stüdyoda veya aktüel olarak çekilen bir tv programının hazırlandığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- prodüksiyon ekibinin belirlenmesi, program önerisinin hazırlanması
2- Tv programı üretim aşamaları, prodüksiyon öncesi aşamalar
3- Prodüksiyon öncesi aşamalar ve röportaj görüşmelerinin belirlenmesi
4- Tv program metni yazımı - 1
5- Tv program metni yazımı - 2
6- Çekim senaryosunun hazırlanması
7- Proje finansmanı
8- Teknik hazırlıklar
9- Soğuk provalar
10- Stüdyo provası
11- Prodüksiyon süreci 1
12- Prodüksiyon süreci -2
13- Prodüksiyon süreci -3
14- Post-prodüksiyon 1
15- Post-prodüksiyon 2
16- Ön gösterim
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yapım ekibi kurmak ve takım halinde uygulama yapabilir
2- Televizyon programcılığında ışık ses gibi teknik uygulamaları kavrar
3- Yapım öncesi ve yapım sonrası uygulamaları kavrar
4- Program öneri formundaki kavramları öğrenir
5- Çekim senaryosu uygulamaları gerçekleştirir
6- Üç bölümden oluşan bir TV programı hazırlayabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Ödevler 20 1 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar