Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği (dr. Yabanci Dil) > GAS DYNAMICS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GAS DYNAMICS Üçüncü düzey ME645 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Orhan Keklikcioğlu
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Sıkıştırılabilir akışların temel özelliklerini, sıkıştırılabilir akışların analizinde kullanılan temel kanunları ve prensipleri öğretmek, bu temel kanunların ve prensiplerin sıkıştırılabilir akışların analizinde kullanılması için gerekli bilgi ve yeteneği öğrenciye kazandırmak.
Dersin tanımı Seçmeli ders.

Dersin içeriği
1- TEMEL KAVRAMLAR VE KANUNLAR
2- TEMEL KAVRAMLAR VE KANUNLAR
3- KARARLI VE BİR BOYUTLU SIKIŞTIRILABİLİR AKIŞLARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ
4- DEĞİŞKEN KESİTLERDE ADYABATİK AKIŞ
5- DEĞİŞKEN KESİTLERDE ADYABATİK AKIŞ
6- DURAN NORMAL ŞOK DALGALARI
7- DURAN NORMAL ŞOK DALGALARI
8- HAREKETLİ NORMAL ŞOK DALGALARI
9- Ara Sınav
10- EĞİMLİ (OBLIQUE) ŞOK DALGALARI
11- KARARLI BİR BOYUTLU SÜRTÜNMELİ AKIŞ
12- ADYABATİK OLMAYAN AKIŞLAR
13- ADYABATİK OLMAYAN AKIŞLAR
14- JET SİSTEMLERİ
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sıkıştırılabilir akışların temel özelliklerini, ilgili temel kavramları ve prensipleri kavrayabilmiş olması.
2- Termodinamiğin I. ve II. Yasalarını uygulayabilir olması.
3- Yüksek hızlı akışlarda yakınsak lülelerdeki akış problemlerini çözebilir hale gelmesi.
4- Daralıp-genişleyen kanallarda akış problemlerini çözebilir hale gelmesi.
5- Şok dalgaların oluşumu ile ilgili durumları analiz edebilmesi.
6- Mühendislik problemlerinin tanımlanması ve çözümlenebilmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 12 48
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Compressible Fluid Dynamics with PC Applications, B. K. Hodge and K. Koenig, Prentice Hall, 1995.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notu

Ders ile ilgili dosyalar