Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MACHINE ELEMENTS-II |
Üçüncü düzey |
ME 304 |
|
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
İNGİLİZCE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
SINIFTA YÜZ YÜZE DERS ANLATIMI
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda, öğrencilerin mekanik, mukavemet, akışkanlar, titreşim, malzemem bilimi gibi alanlarda kazandıkları birikimlerle yeni makine parçaları tasarlama veya tasarlanmış ya da imal edilmiş olan sistemlerini analizleri yapabilme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır. Öğrenciler yatak, dişli ve sürtünmeli güç sistemlerini tasarlayabileceklerdir.
|
Dersin tanımı
|
Mühendislik alanlarında, özellikle yağlama, güç iletimi ve sürtünmeli sistemlerde karşılaşılacak analiz ve tasarımla ilgili konularda öğrenciye gerekli bilgileri sunan bir derstir.
|
1- |
Tribolojinin İlkeleri
|
2- |
Tribolojinin İlkeleri
|
3- |
Radyal Kaymalı Yataklar
|
4- |
Radyal Kaymalı Yataklar
|
5- |
Rulmanlı Yataklar
|
6- |
Rulmanlı Yataklar
|
7- |
Düz Dişliler
|
8- |
Düz Dişliler
|
9- |
Helisel Dişliler
|
10- |
Helisel Dişliler
|
11- |
Konik ve Sonsuz Dişliler
|
12- |
Konik ve Sonsuz Dişliler
|
13- |
Debriyaj, frenler, kaplingler
|
14- |
Kasnak-kayış sistemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanılması
|
2- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisinin kazanılması
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanılması
|
4- |
Kaymalı yatakların tasarımının öğrenilmesi
|
5- |
Radyal yatakların tasarımının öğrenilmesi
|
6- |
Dişlilerin hız kuvvet ve gerilme analizlerinin öğrenilmesi
|
7- |
Sürtünmeli makine parçalarının (balatalı, konik ve disk şeklinde… vs) tasarımının öğrenilmesi
|
8- |
Kayış kasnak sisteminin tasarımını öğrenilmesi
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
15
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
131
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. E. Shigley and C.R.Mischke Mechanical Engineering Design”, McGraw Hill, Newyok, 2. Koç Erdem, Makina Elemanları I 3. Akkurt Mustafa, Makina Elemanları I 4. Bozacı Atilla, Makina Elemanları tasarımı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Gediktaş Mustafa, Makina Elemanları Problemleri 2. Koç Erdem Makina Elemanları Problemleri
|
|