Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (doktora) > DOKU KÜLTÜR YÖNTEMLERİ VE KROMOZOM BANTLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DOKU KÜLTÜR YÖNTEMLERİ VE KROMOZOM BANTLAMA Üçüncü düzey GEN 509 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin veriliş şekli Teorik ve Pratik
Dersin amacı Bu kursun amacı öğrencilere Doku Kültür Yöntemleri ve Kromozom Bantlama Çeşitleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Canlılara ait farklı materyallerin nasıl kültüre edildiği ve kromozomların ihtiva ettiği DNA içeriğine bağlı olarak her bir kromozomun kendine özgü bant ihtiva etmesi ve bu bantların değerlendirmeye tabi tutularak kromozomlardaki sayısal ve yapısal anomalilerin belirlenmesidir.

Dersin içeriği
1- Hücre kültürü
2- Optimal kültür şartları
3- Koryon Villus Örneklemesi (CVS), Amniyosentez, Kordosentez
4- Fibroblast kültürü
5- Lenfosit kültürü
6- Solid doku kültürü
7- VİZE
8- Kromozom analizi aşamaları
9- Bantlama Çeşitleri (Giemsa bantlama, C-bantlama, NOR bantlama)
10- Kemik iliğinden kromozom analizi
11- Plevral sıvıdan kromozom analizi
12- Periton sıvısından kromozom analizi
13- Yüksek rezolüsyonlu bantlama (HRB), Sister Kromatid Exchange (SCE)
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Optimum hücre kültürü için gerekli çevresel şartlar hakkında bilgi sahibi olmak
2- Lemfosit kültürü, Amniosentez, CVS ve Solid doku kültürü hakkında bilgi sahibi olmak
3- Plevral sıvıdan kromozom analizi hakkında bilgi sahibi olmak
4- Periton sıvısından kromozom analizi hakkında bilgi sahibi olmak
5- Kemik iliğinden kromozom analizi hakkında bilgi sahibi olmak
6- Giemsa bantlama ve C-bantlama hakkında bilgi sahibi olmak
7- Fibroblast kültürü hakkında bilgi sahibi olmak
8- NOR bantlama ve seks kromotini hakkında bilgi sahibi olmak
9- Yüksek resolisyonlu bantlama ve SCE hakkında bilgi sahibi olmak
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3- Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4- Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 4 80
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar