Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin bitki hücre ve doku çeşitlerinin özellikleri, ontogenileri, fonksiyonları, bitkide bulundukları yerler ve bitki grupları aralarındaki farklılıklar ve benzerlikler hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ön koşul dersi olmayan,M. Y. Dadandı tarafından Türkçe ve yüz yüze verilen,amacı;öğrencilerin bitki hücre ve doku çeşitlerinin özellikleri, ontogenileri, fonksiyonları, bitkide bulundukları yerler ve bitki grupları aralarındaki farklılıklar ve benzerlikler hakkında bilgi edinmelerini sağlamak olan bir derstir.
|
1- |
Bitkinin genel yapısı ve bitki doku tiplerinin özeti, hücre kavramı, bitki hücresi
|
2- |
Hücre çeperi ve geçitler, meristemler
|
3- |
Vasküler kambiyum, epidermis
|
4- |
Parankima, kollenkima
|
5- |
Sklerenkima, ksilem
|
6- |
Floem
|
7- |
Salgı sistemi, periderm
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kök anatomisi
|
10- |
Gövde anatomisi
|
11- |
Yaprak anatomisi
|
12- |
Çiçek anatomisi
|
13- |
Meyve anatomisi
|
14- |
Tohum anatomisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre özellikleri ve komponentleri öğrenilir
|
2- |
Meristem özellikleri ve çeşitleri öğrenilir
|
3- |
Örtü doku özellikleri öğrenilir
|
4- |
İletim dokusu özellikleri öğrenilir
|
5- |
Salgı sistemi öğrenilir
|
6- |
Kök, gövde ve yaprağın karşılaştırmalı anatomik yapıları öğrenilir
|
7- |
Çiçek, meyve ve tohumun anatomik yapıları öğrenilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
|
|
4- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
5- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
6- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
7- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
8- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
11- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
12- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
14- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
15- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
16- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
18- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
4
|
8
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bitki Anatomisi, S. Yentür, İstanbul Üniv. Yayınları No: 3808, İstanbul, 2003
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Bitki Yapısı ve Gelişimine Giriş, C. B. Beck, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., 2011. (Çeviri: H. Demiray) 2.Bitki Anatomisi, M. Özyurt, Erciyes Üniv. Yayınları No: 48, Kayseri, 1992. 3.Bitki Morfolojisinde Temel Bilgiler, Y. Vardar ve Ö. Seçmen, Barış Yayınları, İzmir, 1993
|
|