Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği ( Doktora) > KARŞILAŞTIRMALI BİTKİ ANATOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI BİTKİ ANATOMİSİ Üçüncü düzey BİY 555 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin bitki hücre ve doku çeşitlerinin özellikleri, ontogenileri, fonksiyonları, bitkide bulundukları yerler ve bitki grupları aralarındaki farklılıklar ve benzerlikler hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Ön koşul dersi olmayan,M. Y. Dadandı tarafından Türkçe ve yüz yüze verilen,amacı;öğrencilerin bitki hücre ve doku çeşitlerinin özellikleri, ontogenileri, fonksiyonları, bitkide bulundukları yerler ve bitki grupları aralarındaki farklılıklar ve benzerlikler hakkında bilgi edinmelerini sağlamak olan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bitkinin genel yapısı ve bitki doku tiplerinin özeti, hücre kavramı, bitki hücresi
2- Hücre çeperi ve geçitler, meristemler
3- Vasküler kambiyum, epidermis
4- Parankima, kollenkima
5- Sklerenkima, ksilem
6- Floem
7- Salgı sistemi, periderm
8- Ara sınav
9- Kök anatomisi
10- Gövde anatomisi
11- Yaprak anatomisi
12- Çiçek anatomisi
13- Meyve anatomisi
14- Tohum anatomisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre özellikleri ve komponentleri öğrenilir
2- Meristem özellikleri ve çeşitleri öğrenilir
3- Örtü doku özellikleri öğrenilir
4- İletim dokusu özellikleri öğrenilir
5- Salgı sistemi öğrenilir
6- Kök, gövde ve yaprağın karşılaştırmalı anatomik yapıları öğrenilir
7- Çiçek, meyve ve tohumun anatomik yapıları öğrenilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bitki Anatomisi, S. Yentür, İstanbul Üniv. Yayınları No: 3808, İstanbul, 2003
Yardımcı Kaynaklar 1.Bitki Yapısı ve Gelişimine Giriş, C. B. Beck, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., 2011. (Çeviri: H. Demiray) 2.Bitki Anatomisi, M. Özyurt, Erciyes Üniv. Yayınları No: 48, Kayseri, 1992. 3.Bitki Morfolojisinde Temel Bilgiler, Y. Vardar ve Ö. Seçmen, Barış Yayınları, İzmir, 1993

Ders ile ilgili dosyalar