Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 İkinci düzey GDM 722 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜLAL KESMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Tez yazacak öğrencilere danışmanlık yapmak.
Dersin tanımı Tez çalışması yapacak öğrencilere tez süreci ve yazımının nasıl yapılacağı ile ilgili bilgilerin verilmesidir.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve ders içeriğinin anlatılması.
2- Tez tanımın yapılması.
3- Konu seçimi.
4- Konu seçiminin yapılma kriterleri ve içerik oluşturma.
5- Literatür araştırması.
6- Seçilen konu ve içerik üzerine kaynakça araştırması.
7- Tezin metodu. Araştırma yönteminin belirlenmesi.
8- Ödev teslimi. Tezin materyalinin oluşturulması.
9- Bulguların oluşturulması ve yazılması.
10- Tezin elde edilen bulgular kapsamında tartışmaların yapılması.
11- Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi.
12- Önerilerin belirtilmesi ve genel değerlendirme yapılması.
13- Sonuç yazımı.
14- Kaynakça yazımı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir konu hakkında tez fikrinin geliştirilmesi öğrenilir.
2- Kaynakça araştırması yapmayı öğrenir.
3- Tezin bölümleri ve nasıl yazılacağı öğrenilir.
4- Tez materyal ve metot kısımlarının yazımı öğrenilir.
5- Araştırma bulgularının değerlendirmesi ve tartışılması öğrenilir.
6- Kaynakçaların yazımı öğrenilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar