Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEK ÇALGISI VII (ŞAN) |
İkinci düzey |
MÜZ405.12 |
|
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr.Üyesi Gül Fahriye EVREN, Dr.Öğr.Üyesi Kıvanç AYCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Doğru nefes,,ses üretme ve yayma çalışmalarıyla öğrencinin konuşma ve şarkı söyleme becerisini bireysel olarak geliştirmek için bire-bir işlenmektedir
|
Dersin amacı
|
Derslerde sorulara cevap, bedensel-zihinsel gevşeme çalışmaları ve nefes-ses egzersizleri uygulaması, verilen eserlerin çalışılması.
|
Dersin tanımı
|
Bireyin sesini doğru,güzel ve etkili kullanabilmesi için gerekli davranışları kazandırma sürecidir.
|
1- |
Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler
|
2- |
Bedensel-zihinsel gevşeme çalışmaları
|
3- |
Nefes egzersizi uygulamaları
|
4- |
Ses egzersizi uygulamaları, nefes ve ses bağlantısını kavratıcı egzersizler yapılması
|
5- |
Aria Antiche kitabından belirlenen eserin çalışılması.
|
6- |
Verilen lied’in çalışılması.
|
7- |
Verilen arie antiche ve lied’in çalışılması.
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
Aria Antiche kitabından belirlenen eserin, opera albümünden bir aria’nın çalışılması.
|
10- |
Aria antiche ve lied’lerin çalışılması.
|
11- |
Halk türküleri ve okul şarkılarından verilen eserlerin çalışılması.
|
12- |
Verilen aria, arie antiche, lied ve türkülerin çalışılması
|
13- |
Final programına çalışılması
|
14- |
FINAL HAFTASI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doğru nefes,ses üretme ve yayma çalışmalarıyla öğrencinin konuşma ve şarkı söyleme becerisini geliştirmektir
|
2- |
Doğru konuşma ve şarkı söyleme becerisini gerçekleştirmek için ünsüzleri konuşmak. Bu amaçla nefes egzersizleri yapmak
|
3- |
Doğru konuşma ve şarkı söyleme becerisini gerçekleştirmek için ünlülerin rezonansını geliştirici ses egzersizleri yapmak
|
4- |
Doğru konuşma ve şarkı söyleme becerisini gerçekleştirmek için vücudu ısıtıp, harekete geçirecek çalışmalar yapmak
|
5- |
Şarkı söyleme becerisini geliştirmek için şarkının sözlerini ritmik yönden ele almak ve farklı tempolarda çalışmak
|
6- |
Şarkı söyleme becerisini geliştirmek için şarkının sözlerinin fonetik yönden ünsüz ve ünlülerini ele almak, çalışmak
|
7- |
Vize ve final sınavlarında öğrencinin sorumlu olduğu parçaları önceden en az 2 prova ile piyano eşliğiyle çalışması ve sınava eşlikli bir şekilde girmesi zorunludur.
|
8- |
Sınav içi değerlendirmelerde öğrencinin duruşu (postür) %5, entonasyon %10, nefes %10,artikülasyon %5, ses üretme-yayma %10, nüans-müzikalite %10, zorunlu eser sayısı %10, ezber %15, eşlikle uyum %15, dersiçi tutum ve davranış %10 olarak hesaplanmaktadır.
|
9- |
Vize ve final sınavlarında ayrı ayrı seslendirilmek üzere 4''er eser (toplamda 8 eser) zorunludur.Bunlar sırasıyla 1 aria antiche, 1 aria, 1 lied ve 1 Türk eseridir. Eserlerden en az biri komisyon tarafınca ortak parça olarak belirlenecektir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
1
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gülşen ŞİMŞEK, Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm; Vaccaj şan metodu, Elio Battaglia, Ricordi; Arie Antiche I-II-III, Alessandro PARİSOTTİ, Ricordi ,Lied’ler (Türkçe veya Orijinal sözlü) ve Türküler, Şan için Piyano eşlikili Şarkılar-1,Keriman Davran,Ferda Gürgen Öztürk
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Concone (tiz-orta-pes tonda), Alberto Randegger Lütgen (tiz-orta-pes tonda, B. Lütgen
|
|