Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > HAYVANLARDA ZEHİRLENMELERİN KLİNİK VE LABORATUVAR TANILARI VE SAĞALTIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANLARDA ZEHİRLENMELERİN KLİNİK VE LABORATUVAR TANILARI VE SAĞALTIM Birinci düzey VİH 628 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ CESUR ONMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik 2 saat uygulama
Dersin amacı Hayvanlarda zehirlenmelerin klinik ve labaratuar tanıları ve sağaltımlarının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Bu ders hayvanların zehirlenmelerinde görülen klinik bulgular, laboratuar tanı yöntemleri ve sağaltım ilkelerini öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- Toksikasyonlarda Genel Etiyolojik Faktörlerin Değerlendirilmesi-I
2- Toksikasyonlarda Genel Etiyolojik Faktörlerin Değerlendirilmesi-II
3- Toksik Materyallerin Vücuttan Uzaklaştırılma Yöntemleri-I
4- Toksik Materyallerin Vücuttan Uzaklaştırılma Yöntemleri-II
5- Toksikasyonlarda Sıvı Sağaltım Yöntemleri-I
6- Toksikasyonlarda Sıvı Sağaltım Yöntemleri-II
7- Toksikasyonlarda Dolaşım Sisteminin Desteklenmesi
8- Toksikasyonlarda Solunum Sisteminin Desteklenmesi
9- Sınav
10- Toksikasyonlarda Diğer Sağaltım Yöntemleri (Emetikler, Diüretikler)
11- Toksikasyonlarda Diğer Sağaltım Yöntemleri (Antidotlar, Antibiyotikler)
12- Toksikasyonlarda Diğer Sağaltım Yöntemleri (Kardiyak Düzenleyiciler)
13- Toksikasyonlarda Diğer Sağaltım Yöntemleri (Acil Müdahale)
14- Genel Tekrar 1
15- Genel Tekrar 2
16- Sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci hayvanların zehirlenmelerinde görülen klinik bulgular, laboratuar tanı yöntemleri ve sağaltım ilkelerini öğrenir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork. Appel MJ. Virus infections of carnivores. 1987. Elsevier Science Aiello SE, 1998. The Merck Veterinary Manual Tahsin YEŞİLDERE, Oktay DEPREM, Veteriner Hekimlikte 5 Dakikada Konsültasyon Kedi ve Köpek Rozanski, Çeviri Editörü, Prof.Dr. Tahsin Yeşildere, Dr. Oktay Deprem, 2009, Köpek ve Kedilerde Acil ve Kritik Bakım Hekimliği, Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.

Ders ile ilgili dosyalar