Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > FİBER OPTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİBER OPTİK İkinci düzey EM 437 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖMER GALİP SARAÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖMER GALİP SARAÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Erdem ASLAN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine, optik haberleşmenin en önemli ortamı olan optik fiber dalga kılavuzlarının yapısı, haberleşme özellikleri, teorisi ve uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Optik haberleşmenin temelleri, optik fiberler ve özellikleri, optik fiberlerin uygulamaları ve gerçeklenmesi.

Dersin içeriği
1- Optik fiber haberleşmenin temelleri
2- Optik fiberlerin avantajları ve dezavantajları
3- Fiber optik dalga kılavuzları
4- Fiber optik dalga kılavuzları
5- Optik fiberlerin iletim karakteristikleri
6- Optik fiberlerin iletim karakteristikleri
7- Fiber malzemeleri ve özellikleri
8- Fiber malzemeleri ve özellikleri
9- Optik fiber üretme teknikleri
10- Optik fiber üretme teknikleri
11- Optik fiber bağlantıları ve ek kayıpları
12- Optik fiber bağlantıları ve ek kayıpları
13- Optik fiberlerin kablolanması
14- Optik fiberlerle ilgili güncel konular
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Optik fiber haberleşmenin önemini açıklayabilir.
2- Optik fiberlerin yapısını ve haberleşme özelliklerini açıklayabilir.
3- Elektromanyetik uyumluluğun sağlanması ile ilgili gereklilikleri açıklayabilir.
4- Optik fiberlerin teorisi konusunda hesaplama ve teorik açıklama yapabilir.
5- Optik fiberlerin uygulamalarını tanımlayabilir.
6- Optik fiberlerin uygulamalarını açıklayabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fiber Optik, Prof. Dr. Sedat Özsoy, Birsen Yayınevi, 2009
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar