Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YOGA TERAPİ |
Birinci düzey |
SEC 141 |
Seçmeli |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TÜLAY BÜLBÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr.Tülay Bülbül
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve sınıf içi uygulama
|
Dersin amacı
|
Yoga pozisyonları aracılığıyla vücudumuzun güçlenerek günlük yaşamda ve performans sırasında doğru duruşu bulması ve verimli hareket etmesinin yolu öğretilecektir. Ayrıca spesifik olgu gruplarında yoga terapi uygulamaları bilinecektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, yoga kavramı ve felsefesine dair açıklayıcı bilgiler, yoganın insan bedeni ve zihni için önemi, başlangıç seviye uygulama tekniği, nefes ve gevşeme teknikleri, spesifik olgu gruplarında yoga terapi uygulamaları gibi konuları içermektedir.
|
1- |
Yoganın tanımı, felsefesi ve tarihi
|
2- |
Yoga terapide önemli kavramlar, temel prensipler
|
3- |
Pranayama (nefes teknikleri)
|
4- |
Öne ve arkaya eğilme duruşları, denge duruşları
|
5- |
Sırtüstü ve yüzüstü duruşlar, kalça açıcı ve karın güçlendirici duruşlar
|
6- |
Meditasyon ve Gevşeme Teknikleri
|
7- |
Arasınav
|
8- |
Sık rastlanılan hastalıklarda Yoga Terapi ve ilgili literatür sunumu
|
9- |
Sık rastlanılan hastalıklarda Yoga Terapi ve ilgili literatür sunumu
|
10- |
Sık rastlanılan hastalıklarda Yoga Terapi ve ilgili literatür sunumu
|
11- |
Sık rastlanılan hastalıklarda Yoga Terapi ve ilgili literatür sunumu
|
12- |
Sık rastlanılan hastalıklarda Yoga Terapi ve ilgili literatür sunumu
|
13- |
Gebelerde yoga terapi uygulaması
|
14- |
Yoga terapi sekansı
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Beden algısını geliştirir.
|
2- |
Vücut kondüsyonunu artırır.
|
3- |
Doğru nefes teknikleri kullanır.
|
4- |
Beden, nefes ve zihin birlikteliğini sağlar.
|
5- |
Doğru duruş tekniklerini kavrama ve uygular.
|
6- |
Yoga terapinin nefes ve gevşeme tekniklerinin hangi hastalık gruplarında uygulanabildiğini bilir.
|
7- |
Yoga terapi hareketlerinin hangi hastalık gruplarında uygulanabildiğini bilir.
|
8- |
Yoga terapinin hastalıklar üzerinde uygulandığı kanıt temelli literatür taraması yapar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
|
|
3- |
Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
|
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
|
|
5- |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
|
|
6- |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
|
|
9- |
Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
|
|
10- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
11- |
Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
6
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
51
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. BKS Iyenger, Yoga ve Siz Kitabı, Okyanus yayınları, 2019
2. H.R. Nagendra and R. Nagarathna, Ağrı ve Yoga Kitabı, Purnam Yayınları, 2017
|
|