Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HİDROJEN ENERJİSİ |
İkinci düzey |
MM 364 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEBAHATTİN ÜNALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR.Bilge ALBAYRAK ÇEPER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Görv. Melih YILDIZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Hidrojen üretimi, depolanması ve kullanımı ile ilgili sistemlerin anlaşılması ile birlikte yeni nesil enerji sistemleri hakkında bilgi verilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Temiz enerji kaynağı olarak hidrojen. Hidrojen üretim yöntemleri: Suyun elektrolizi ile elde edilişi, fosil yakıtlardan termokimyasal yöntemlerle edilişi, fotoelektrokimyasal yöntemle güneş enerjisinden elde edilişi, fotobiyolojik yöntemle elde edilişi, hidrit bileşiklerden kimyasal yöntem ile elde edilişi. Hidrojen depolama ve depolama yöntemleri: Gaz halinde, sıvı halinde veya bir kimyasal bileşik içinde depolama ve iletimi. Hidrojen kullanım teknolojileri; Yakma ve yakıt pili uygulamaları.
|
1- |
Yenilenebilir enerji kaynaklarına giriş
|
2- |
Hidrojen enerji sistemlerine giriş • Tarihi • Hidrojen atomunun özellikleri
|
3- |
Hidrojen üretim teknolojileri-fosil yakıtlar
|
4- |
Hidrojen üretim teknolojileri-elektroliz ve diğerleri (güneş,nükleer,jeotermal..)
|
5- |
Hidrojen depolama ve taşıma
|
6- |
Hidrojen güvenliği ve prensipleri
|
7- |
Yarı yıl sınavı
|
8- |
Yakıt pilinin temelleri
|
9- |
Hidrojen uygulamaları-araç teknolojileri
|
10- |
Hidrojen uygulamaları-sabit ve endüstriyel
|
11- |
Hidrojen enerjisi ve altyapı ekonomisi
|
12- |
Hidrojenin çevresel analizi
|
13- |
Hidrojenin geleceği
|
14- |
Öğrenci Proje Sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Başarılı öğrenciler, hidrojeni, gelecek ve günümüz için temiz bir yenilenebilir enerji kaynağı olarak tanımlayabilecektir.
|
2- |
Sistemlerinin avantajlarını ve dezavantajlarını analiz edebilecektir.
|
3- |
Hidrojenli araçların çalışma prensiplerinin anlaşılması.
|
4- |
Farklı enerji kaynaklarından hidrojen üretim yöntemlerinin anlaşılması.
|
5- |
Başarılı öğrenciler, hidrojen üretim yöntemlerini ve sistemlerini açıklayabilecektir.
|
6- |
Başarılı öğrenciler, hidrojenin üretimi/depolanması/tüketimi için kullanılan Hidrojen Enerji
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sürdürülebilir Enerji ve Hidrojen, 2007, ODTÜ GELİŞTİRME VAKFI YAYINCILIK VE İLETİŞİM A.Ş.
|
|