Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HİDROJEN ENERJİSİ |
Üçüncü düzey |
MM 364 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEBAHATTİN ÜNALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR.Bilge ALBAYRAK ÇEPER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Görv. Melih YILDIZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Hidrojen üretimi, depolanması ve kullanımı ile ilgili sistemlerin anlaşılması ile birlikte yeni nesil enerji sistemleri hakkında bilgi verilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Temiz enerji kaynağı olarak hidrojen. Hidrojen üretim yöntemleri: Suyun elektrolizi ile elde edilişi, fosil yakıtlardan termokimyasal yöntemlerle edilişi, fotoelektrokimyasal yöntemle güneş enerjisinden elde edilişi, fotobiyolojik yöntemle elde edilişi, hidrit bileşiklerden kimyasal yöntem ile elde edilişi. Hidrojen depolama ve depolama yöntemleri: Gaz halinde, sıvı halinde veya bir kimyasal bileşik içinde depolama ve iletimi. Hidrojen kullanım teknolojileri; Yakma ve yakıt pili uygulamaları.
|
1- |
Yenilenebilir enerji kaynaklarına giriş
|
2- |
Hidrojen enerji sistemlerine giriş • Tarihi • Hidrojen atomunun özellikleri
|
3- |
Hidrojen üretim teknolojileri-fosil yakıtlar
|
4- |
Hidrojen üretim teknolojileri-elektroliz ve diğerleri (güneş,nükleer,jeotermal..)
|
5- |
Hidrojen depolama ve taşıma
|
6- |
Hidrojen güvenliği ve prensipleri
|
7- |
Yarı yıl sınavı
|
8- |
Yakıt pilinin temelleri
|
9- |
Hidrojen uygulamaları-araç teknolojileri
|
10- |
Hidrojen uygulamaları-sabit ve endüstriyel
|
11- |
Hidrojen enerjisi ve altyapı ekonomisi
|
12- |
Hidrojenin çevresel analizi
|
13- |
Hidrojenin geleceği
|
14- |
Öğrenci Proje Sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Başarılı öğrenciler, hidrojeni, gelecek ve günümüz için temiz bir yenilenebilir enerji kaynağı olarak tanımlayabilecektir.
|
2- |
Sistemlerinin avantajlarını ve dezavantajlarını analiz edebilecektir.
|
3- |
Hidrojenli araçların çalışma prensiplerinin anlaşılması.
|
4- |
Farklı enerji kaynaklarından hidrojen üretim yöntemlerinin anlaşılması.
|
5- |
Başarılı öğrenciler, hidrojen üretim yöntemlerini ve sistemlerini açıklayabilecektir.
|
6- |
Başarılı öğrenciler, hidrojenin üretimi/depolanması/tüketimi için kullanılan Hidrojen Enerji
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
|
|
2- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
|
|
3- |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
5- |
Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
|
|
7- |
Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
|
|
8- |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
|
|
10- |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
|
|
12- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
|
|
13- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sürdürülebilir Enerji ve Hidrojen, 2007, ODTÜ GELİŞTİRME VAKFI YAYINCILIK VE İLETİŞİM A.Ş.
|
|