Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > ANADOLU HALK KÜLTÜRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANADOLU HALK KÜLTÜRÜ Birinci düzey TUR311.4 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÜLKER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ömer ŞANLIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, ancak çoğu zaman öğrenci de derse aktif olarak katılır.
Dersin amacı Öğrencilerin Anadolu Halk Kültürü hakkında bilgi edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Anadolu Halk Kültürünü meydana getiren müzik, inanç, duygu, folklor, masal, efsane fıkra vs. her türlü mevcut öğe ve bunların tarihsel gelişimi ile coğrafik dağılımı bu ders çerçevesinde anlaşılmaya çalışılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Konunun İçeriğinin tartışılması, Literatür hakkında bilgi, Kavramsal Çerçeve
2- Anadolu Halk Kültüründe yaşanılan sorunlar; Kentleşme, modernleşme, göç, yozlaşma, İslam dini (Sünnilik, Alevilik ve Tarikatlar), diğer inançlar, azınlıklar.
3- Türküler: Yörelerine göre halk türküleri
4- Türlerine göre türküler: bozlaklar, baraklar, hoyratlar, sürmeli türküleri, Alevi türküleri vs.
5- Halk dansları (oyunları): Kılıç kalkan oyunları, çayda çıra, Erzurum barı, halaylar vb.
6- Sema ve semah (Mevlevilik, Alevilik, Bektaşilik)
7- Türkiye mutfakları - Damak lezzetleri, yemek türleri ve yörelerine göre değerlendirilmesi
8- Müzik enstrümanları, hat sanatı, el sanatları, zanaatlar, bakırcılık, oymacılık vb. unutulmaya yüz tutmuş meslekler
9- Halk inanışları
10- Ninniler, düğünler, törenler
11- Geleneksel Anadolu sporları
12- İslamiyet öncesi Türk destanları (Ergenekon Destanı, Türeyiş Destanı, Alper Tunga Destanı, Şahmeran)
13- İslamiyet sonrası Türk destanları (Köroğlu Destanı, Battalgazi Destanı, Dadaloğlu)
14- Orta oyunu, giyim tarzı ve Anadolu Hak Kültüründe yer alan hayvanlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anadolu halk kültürünü tanımak
2- Anadolu halk türküleri ve halk dansları hakkında bilgi sahibi olmak
3- Anadolu halk kültürünün turizme katkısını kavramak
4- Turistlere Anadolu halk kültüründen örnekler sunabilmek
5- Türk destanları hakkında bilgi sahibi olmak
6- Yerel kültürü evrensele taşıyabilme becerisi kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Atila Hazar (2014). Rekreasyon ve Animasyon, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Diğer çevrimiçi materyaller.

Ders ile ilgili dosyalar