Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE ETİK VE AHLAK |
İkinci düzey |
MB 302 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. REMZİ KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste etik ve ahlak kavramları ve ilişkili kavramlara ilişkin, etik ilkelere ilişkin, eğitimdeki etik ve etik olmayan davranışlara ilişkin genel farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır. Eğitimde ahlâk, ahlâki ikilem, etik, meslek etiği ve öğretmenlik meslek etiği konularında farkındalık kazandırma amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ahlak ve etikle ilgili temel kavramları tanımlayabilme, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini analiz edebilme, eğitim - öğretim, sürecinde etik ilkeleri uygulayabilme ve etik sorumlulukların farkına varabilme, eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunlara çözüm üretebilmekdir.
|
1- |
Etik bir eylem alanı olarak okul
|
2- |
Eğitim öğretim süreçlerinde etik
|
3- |
Etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
|
4- |
Meslek, meslek etiği ve kodlar
|
5- |
İş meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği
|
6- |
Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
|
7- |
Dünya ve Türkiye''de öğretmenlik mesleği etiği
|
8- |
Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler,
meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri
|
9- |
Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
|
10- |
İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
|
11- |
Davranışın etik açıdan yargılanması ve etik karar
|
12- |
Eğitim denetiminde etik ilkeler
|
13- |
Eğitim yöneticilerinin etik ilkeleri
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramları ve kuramları açıklar
|
2- |
Meslek etik ilkelerini bilir.
|
3- |
Meslek etik ilkelerini bilir ve içselleştirir
|
4- |
Eğitimin tüm süreçlerinde etik davranışlar sergiler
|
5- |
Etik dışı davranışları bilir
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
12
|
3
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
12
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Koçyiğit, M., Tekel, E. ve Karadağ, E. (2018). Eğitimde Ahlak ve Etik. Nobel akademik Yayıncılık.
Aydın, İ. (2016). Eğitim ve öğretimde Etik. Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|