Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Moleküler Onkoloji (doktora) > İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Üçüncü düzey İÖP 007 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili İNGİLİZCE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASİYE DOĞAN UÇAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET ŞAHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli ÖRGÜN
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin yabancı dil öğretiminde farklı yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla incelemelerini ve bunları kendi öğretim bağlamlarında farklı öğrenci ihtiyaçlarına uygun biçimde seçip kullanmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim

Dersin içeriği
1- Türkiye’de Örgün Eğitimde İngilizce Öğretimi Tarihçesi
2- İngilizce Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri
3- İngilizce Öğretiminin Tarihçesi
4- Yaklaşım, Yöntem ve Teknik Kavramları
5- İngilizce Öğretiminde Güncel Eğilimler ve Sorunlar
6- İçeriğe Dayalı Öğretim
7- Göreve Dayalı Dil Öğretimi
8- Dil Öğretiminin Siyasi Boyutları
9- Katılımcı Yaklaşım
10- Öğrenme Stratejisi Eğitimi
11- İşbirlikli Öğrenme
12- Çoklu Zekâ
13- Dil Öğretiminde ve Öğreniminde Teknoloji Kullanımı
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenciler İngiliz dili öğretiminde farklı yöntem ve yaklaşımlara uygun olarak ders tasarlayabileceklerdir.
2- Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyaçlarına uygun yaklaşımları tanımlayabileceklerdir.
3- Bu dersin sonunda öğrenciler yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamaları tanımlayabileceklerdir
4- Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemini tartışabileceklerdir.
5- Bu dersin sonunda öğrenciler dil sınıflarında teknolojinin kullanımını tasarlayabileceklerdir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Freeman, Diane Larsen. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press.
Yardımcı Kaynaklar Richards, J. C. and Rodgers, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching (3rd Edition). Cambridge: Cambridge University Press. Brown, H. D. (2007) Principles of Language Learning and Teaching. (5th Edition). San Francisco State University: Pearson Longman. Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (3rd Edition). San Francisco State University: Pearson Longman.

Ders ile ilgili dosyalar