Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
İNGİLİZCE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASİYE DOĞAN UÇAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET ŞAHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
ÖRGÜN
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin yabancı dil öğretiminde farklı yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla incelemelerini ve bunları kendi öğretim bağlamlarında farklı öğrenci ihtiyaçlarına uygun biçimde seçip kullanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim
|
1- |
Türkiye’de Örgün Eğitimde İngilizce Öğretimi Tarihçesi
|
2- |
İngilizce Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri
|
3- |
İngilizce Öğretiminin Tarihçesi
|
4- |
Yaklaşım, Yöntem ve Teknik Kavramları
|
5- |
İngilizce Öğretiminde Güncel Eğilimler ve Sorunlar
|
6- |
İçeriğe Dayalı Öğretim
|
7- |
Göreve Dayalı Dil Öğretimi
|
8- |
Dil Öğretiminin Siyasi Boyutları
|
9- |
Katılımcı Yaklaşım
|
10- |
Öğrenme Stratejisi Eğitimi
|
11- |
İşbirlikli Öğrenme
|
12- |
Çoklu Zekâ
|
13- |
Dil Öğretiminde ve Öğreniminde Teknoloji Kullanımı
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersin sonunda öğrenciler İngiliz dili öğretiminde farklı yöntem ve yaklaşımlara uygun olarak ders tasarlayabileceklerdir.
|
2- |
Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyaçlarına uygun yaklaşımları tanımlayabileceklerdir.
|
3- |
Bu dersin sonunda öğrenciler yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamaları tanımlayabileceklerdir
|
4- |
Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemini tartışabileceklerdir.
|
5- |
Bu dersin sonunda öğrenciler dil sınıflarında teknolojinin kullanımını tasarlayabileceklerdir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Freeman, Diane Larsen. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Richards, J. C. and Rodgers, T. S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching (3rd Edition). Cambridge: Cambridge University Press.
Brown, H. D. (2007) Principles of Language Learning and Teaching. (5th Edition). San Francisco State University: Pearson Longman.
Brown, H. D. (2007). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (3rd Edition). San Francisco State University: Pearson Longman.
|
|