Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Eczacilik Biyokimya (yüksek Lisans) > SIVI VE ELEKTROLİT BİYOKİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SIVI VE ELEKTROLİT BİYOKİMYASI İkinci düzey EBK520 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu derste, her biri ellişer dakikalık haftada üç saat teorik konular üzerinde durulacaktır. Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
Dersin amacı Bu dersin amacı, vucud sıvıları korunması mekanizmaları ve pH-asit-baz dengesini öğrencilere öğretmektir. Ayrıca, major klinik sorunların kapsamı ile sıvı ve elektrolit dengesinin değerlendirilmesi ve patafizyolojisini öğrencilere öğretmektir.
Dersin tanımı Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.

Dersin içeriği
1- Sıvı ve elektrolit dengesi: Kavramlar ve terimler
2- Su ve sodium dengesi
3- Hiponatremi: patofizyolojisi
4- Hiponatremi: yönetimi ve değerlendirilmesi.
5- Hipernatremi
6- EXAM
7- Hiperkalami ve hipokalami
8- IV sıvı tedavisi
9- Böbrek fonksiyonlarının araştırılması
10- İdrar tahlilleri
11- Akut ve kronik böbrek yetmezliği
12- Asit-baz kavramları ve terimleri
13- Metabolik asit-baz düzensizlikleri, asit-baz hastalıkları: teşhisi
14- Kalsiyum regülasyonu ve hipokalemi, hiperkalami
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vucud sıvıları korunması mekanizmaları ve pH-asit-baz dengesini öğrencilere öğretmektir. Ayrıca, major klinik sorunların kapsamı ile sıvı ve elektrolit dengesinin değerlendirilmesi ve patafizyolojisini öğrencilere öğretmektir.
2- .
3- .
4- .
5- .
6- .
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Norma Milligan Metheny. Fluid and Electrolyte Balance. Lippincott Williams & Wilkins. 2000. John W Baynes, Marek H Dominiczak. Medical Biochemistry. Third Edition. Elsevier Publishing.2009. Prof.Dr.Feray Gökdoğan. Hemşireler için Sıvı ve Elektrolit Dengesi. Alter yayıncılık. 2007. William J Marshall, Stephen K Bangert. Clinical Biochemistry. Sixth edition. Elsevier Publishing. 2008. William J. Marshall, Stephen K. Bangert. Clinical biochemistry: metabolic and clinical aspects. 2nd ed. Philadelphia: Churchill Livingstone. 2008. Swaminathan, R. Handbook of clinical biochemistry. 3rd ed. New Delhi, Oxford Univ. 2005. Thomas M. Devlin. Textbook of biochemistry with clinical correlations. Hoboken:Wiley .2006.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar