Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KLASİK ÇİN EDEBİYATI |
Birinci düzey |
ÇDE314 |
Seçmeli |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr. Üyesi Nurcan KALKIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Antik dönem ve çağdaş dönem olarak ikiye ayırabileceğimiz Çin edebiyat tarihinde modern döneme ait bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. Qing Hanedanlığından başlanarak yaşanan tarihi ve edebi süreç, 4 Mayıs Harekatı''ndan sonraki edebi olaylar, önemli şairler, yazarlar ve eserler incelenecektir.
|
Dersin tanımı
|
Dersi veren öğretim elemanı görseller eşliğinde dersi anlatır, öğrencilerle diyalog halinde bilgi paylaşımı sağlanır.
|
1- |
Qing Hanedanlığı ile başlayan yakınçağ dönemi, I. ve II. Afyon Savaşları, yapılan anlaşmalar ve hanedanlığın yıkım süreci.
|
2- |
Modern edebiyata doğru yaşananlar
|
3- |
Modern Kurgu: Dönemin Yankıları
Lu Xun: Basit Edebiyatın Kurucusu
|
4- |
Mao Dun, Ba Jin, Lao She
|
5- |
Guo Moruo, Ai Qing, Mu Dan
|
6- |
Modern Drama: Doğuşu ve Olgunlaşması
|
7- |
Yeni Dönem Edebiyatı: Yansımalar, Köken Arayışı, Keşifler
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Günümüz Çin Edebiyatı: Halk için Yazmak
|
10- |
Nobel Ödüllü Çinli Yazarlar
|
11- |
Çin Sinema Tarihi
|
12- |
Öykü incelemeleri
|
13- |
Öykü incelemeleri
|
14- |
öykü incelemeleri
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Lu Xun: Basit Edebiyatın Kurucusu hakkında bilgi edinirler.
|
2- |
Modern Kurgu: Dönemin Yankıları hakkında bilgi edinirler.
|
3- |
Mao Dun, Ba Jin, Lao She hakkında bilgi edinirler.
|
4- |
Yeni Şiir: Yeni Ses Bulma Çabaları hakkında bilgi edinirler.
|
5- |
Guo Moruo, Ai Qing, Mu Dan hakkında bilgi edinirler.
|
6- |
Modern Drama: Doğuşu ve Olgunlaşması hakkında bilgi edinirler.
|
7- |
Yeni Dönem Edebiyatı: Yansımalar, Köken Arayışı, Keşifler hakkında bilgi edinirler.
|
8- |
Günümüz Çin Edebiyatı: Halk için Yazmak hakkında bilgi edinirler.
|
9- |
Nobel Ödüllü Çinli Yazarlar hakkında bilgi edinirler.
|
10- |
Çin Sinema Tarihi hakkında bilgi edinirler.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
|
|
19- |
Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
|
|
20- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
2
|
2
|
4
|
Arazi çalışması
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dan, Yao, Chinese Literature, China Intercontinental Press, 2012
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tang, tao, History of Modern Chinese Literature, Foreign Language Press, Pekin, 1993.
|
|