Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
REKLAM TEORİLERİ |
Üçüncü düzey |
HİT 545 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NİLAY AKGÜN AKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi KÜRŞAD GÖLGELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Reklamcılığa dair konulara ışık tutabilecek bilimsel çalışmalar üretebilen, bilimsel araştırmalar tasarlayıp bunları yorumlayabilen ve aynı zamanda etik değerler ile hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş iletişimciler yetiştirmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Reklam kuramları, reklam araştırmaları, marka yönetimi, reklamda yaratıcı stratejiler konularında kapsamlı bilgiler verilirken, bu konularda bilimsel araştırma yapma yeteneği kazandırmaktadır.
|
1- |
Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri, Tanışma
|
2- |
Reklam Stratejileri ve Kapsamları
|
3- |
Reklam Stratejileri ve bilimsel metodoloji
|
4- |
Reklam ve tüketim kültürü
|
5- |
Reklam ve oryantalizm
|
6- |
Reklam ve toplumsal cinsiyet
|
7- |
Reklam ve çocuk
|
8- |
Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
|
9- |
Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
|
10- |
Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
|
11- |
Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
|
12- |
Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
|
13- |
Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
|
14- |
Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kavramlar arası ilişki kurabilme, sentezleyebilme ve yazıya dökebilme becerisi,
|
2- |
Akademik bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme,
|
3- |
İletişim, kitle iletişimi, pazarlama ve reklam bilgilerini reklamcılık problemlerini çözmede kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi,
|
4- |
Reklam kampanyaları ile ilgili stratejik planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi,
|
5- |
Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme,
|
6- |
İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme,
|
7- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme,
|
8- |
İletişim ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme,
|
9- |
İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme becerisi
|
10- |
Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda değerlendirebilme
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
1
|
15
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul.
Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul.
Williamson, Judith (2001), Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, 1.basım, Ütopya yayınları, Ankara*
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Fiske, John (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, 2. baskı, Bilim ve Sanat yayınları, Ankara.
|
|