Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > REKLAM TEORİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKLAM TEORİLERİ Üçüncü düzey HİT 545 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NİLAY AKGÜN AKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Reklamcılığa dair konulara ışık tutabilecek bilimsel çalışmalar üretebilen, bilimsel araştırmalar tasarlayıp bunları yorumlayabilen ve aynı zamanda etik değerler ile hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş iletişimciler yetiştirmektedir.
Dersin tanımı Reklam kuramları, reklam araştırmaları, marka yönetimi, reklamda yaratıcı stratejiler konularında kapsamlı bilgiler verilirken, bu konularda bilimsel araştırma yapma yeteneği kazandırmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri, Tanışma
2- Reklam Stratejileri ve Kapsamları
3- Reklam Stratejileri ve bilimsel metodoloji
4- Reklam ve tüketim kültürü
5- Reklam ve oryantalizm
6- Reklam ve toplumsal cinsiyet
7- Reklam ve çocuk
8- Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
9- Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10- Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
11- Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
12- Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
13- Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
14- Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kavramlar arası ilişki kurabilme, sentezleyebilme ve yazıya dökebilme becerisi,
2- Akademik bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme,
3- İletişim, kitle iletişimi, pazarlama ve reklam bilgilerini reklamcılık problemlerini çözmede kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi,
4- Reklam kampanyaları ile ilgili stratejik planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi,
5- Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme,
6- İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme,
7- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme,
8- İletişim ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme,
9- İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme becerisi
10- Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda değerlendirebilme

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul. Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul. Williamson, Judith (2001), Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, 1.basım, Ütopya yayınları, Ankara*
Yardımcı Kaynaklar Fiske, John (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, 2. baskı, Bilim ve Sanat yayınları, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar