Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > PLAK KONTROLÜ VE TOPLUMSAL BİREYSEL MOTİVASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PLAK KONTROLÜ VE TOPLUMSAL BİREYSEL MOTİVASYON Üçüncü düzey DPR 608 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İNCİ DEVRİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İNCİ DEVRİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Direkt bilgi aktarımı ve interaktif yöntemin hibrid halde kullanımı. Ders ile ilgili etkinlik ayrıntıları "Değerlendirme Yöntemleri" ve "Öğretim Faaliyetleri ve AKTS iş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Dersin amacı Öğrencilerin tedavi edici hekimlik uygulamaları yanında koruyucu hekimlik temelleri ve uygulamaları konusunda da profesyonelleşecekleri bilgilere hakim olmaları
Dersin tanımı Teorik

Dersin içeriği
1- Mikrobiyal Dental Plak tanımı
2- Mikrobiyal Dental Plak içeriği, kompozisyonu
3- Mikrobiyal Dental Plak teorileri (Geçmişten günümüze)
4- Motivasyon tanımı
5- Bireysel Motivasyon
6- Toplumsal Motivasyon
7- Bilinçlendirme ve yaptırım
8- Ağız bakım uygulamaları
9- Mekanik temizlik ilkeleri
10- Ağız temizliğinde kullanılan mekanik gereçleri
11- Ağız temizliğinde kimyasal kullanımı
12- Antibakteriyel ajanlar
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mikrobiyal dental plağı tanımlar, içeriğini ve kompozisyonunu bilir
2- Mikrobiyal dental plağın oluşum teorilerine hakimdir
3- Motivasyon, bilinçlendirme ve yaptırım tanımlarını bilir ve hastalar üzerinde klinikte uygulayabilir
4- Ağız bakım uygulamalarını ve mekanik temizlik gereçlerini bilir, hastalara uygulatılmasını sağlayabilir
5- Ağızda kullanılan antibakteriyel ajanları ve kimyasal temizlik ajanlarını bilir
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 2 56
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Carranza''s Clinical Periodontology - MG Newman, H Takei, PR Klokkevold, FA Carranza Clinical Periodontology and Implant Dentistry - J. Lindhe, N. Lang, T. Karring
Yardımcı Kaynaklar Güncel litertürler

Ders ile ilgili dosyalar