Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ İNCİ DEVRİM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. İNCİ DEVRİM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Direkt bilgi aktarımı ve interaktif yöntemin hibrid halde kullanımı. Ders ile ilgili etkinlik ayrıntıları "Değerlendirme Yöntemleri" ve "Öğretim Faaliyetleri ve AKTS iş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin tedavi edici hekimlik uygulamaları yanında koruyucu hekimlik temelleri ve uygulamaları konusunda da profesyonelleşecekleri bilgilere hakim olmaları
|
Dersin tanımı
|
Teorik
|
1- |
Mikrobiyal Dental Plak tanımı
|
2- |
Mikrobiyal Dental Plak içeriği, kompozisyonu
|
3- |
Mikrobiyal Dental Plak teorileri (Geçmişten günümüze)
|
4- |
Motivasyon tanımı
|
5- |
Bireysel Motivasyon
|
6- |
Toplumsal Motivasyon
|
7- |
Bilinçlendirme ve yaptırım
|
8- |
Ağız bakım uygulamaları
|
9- |
Mekanik temizlik ilkeleri
|
10- |
Ağız temizliğinde kullanılan mekanik gereçleri
|
11- |
Ağız temizliğinde kimyasal kullanımı
|
12- |
Antibakteriyel ajanlar
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mikrobiyal dental plağı tanımlar, içeriğini ve kompozisyonunu bilir
|
2- |
Mikrobiyal dental plağın oluşum teorilerine hakimdir
|
3- |
Motivasyon, bilinçlendirme ve yaptırım tanımlarını bilir ve hastalar üzerinde klinikte uygulayabilir
|
4- |
Ağız bakım uygulamalarını ve mekanik temizlik gereçlerini bilir, hastalara uygulatılmasını sağlayabilir
|
5- |
Ağızda kullanılan antibakteriyel ajanları ve kimyasal temizlik ajanlarını bilir
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
28
|
2
|
56
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Carranza''s Clinical Periodontology - MG Newman, H Takei, PR Klokkevold, FA Carranza
Clinical Periodontology and Implant Dentistry - J. Lindhe, N. Lang, T. Karring
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Güncel litertürler
|
|