Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > PLAK KONTROLÜ VE TOPLUMSAL BİREYSEL MOTİVASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PLAK KONTROLÜ VE TOPLUMSAL BİREYSEL MOTİVASYON Birinci düzey DPR 608 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İNCİ DEVRİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İNCİ DEVRİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Direkt bilgi aktarımı ve interaktif yöntemin hibrid halde kullanımı. Ders ile ilgili etkinlik ayrıntıları "Değerlendirme Yöntemleri" ve "Öğretim Faaliyetleri ve AKTS iş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Dersin amacı Öğrencilerin tedavi edici hekimlik uygulamaları yanında koruyucu hekimlik temelleri ve uygulamaları konusunda da profesyonelleşecekleri bilgilere hakim olmaları
Dersin tanımı Teorik

Dersin içeriği
1- Mikrobiyal Dental Plak tanımı
2- Mikrobiyal Dental Plak içeriği, kompozisyonu
3- Mikrobiyal Dental Plak teorileri (Geçmişten günümüze)
4- Motivasyon tanımı
5- Bireysel Motivasyon
6- Toplumsal Motivasyon
7- Bilinçlendirme ve yaptırım
8- Ağız bakım uygulamaları
9- Mekanik temizlik ilkeleri
10- Ağız temizliğinde kullanılan mekanik gereçleri
11- Ağız temizliğinde kimyasal kullanımı
12- Antibakteriyel ajanlar
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mikrobiyal dental plağı tanımlar, içeriğini ve kompozisyonunu bilir
2- Mikrobiyal dental plağın oluşum teorilerine hakimdir
3- Motivasyon, bilinçlendirme ve yaptırım tanımlarını bilir ve hastalar üzerinde klinikte uygulayabilir
4- Ağız bakım uygulamalarını ve mekanik temizlik gereçlerini bilir, hastalara uygulatılmasını sağlayabilir
5- Ağızda kullanılan antibakteriyel ajanları ve kimyasal temizlik ajanlarını bilir
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 2 56
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Carranza''s Clinical Periodontology - MG Newman, H Takei, PR Klokkevold, FA Carranza Clinical Periodontology and Implant Dentistry - J. Lindhe, N. Lang, T. Karring
Yardımcı Kaynaklar Güncel litertürler

Ders ile ilgili dosyalar