Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > İLAÇ ANALİZLERİNDE ELEKTROANALİTİK YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLAÇ ANALİZLERİNDE ELEKTROANALİTİK YÖNTEMLER Birinci düzey EAK 603 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İSMAİL ÖÇSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli sözlü
Dersin amacı İlaç analizlerinde elektroanalitik yöntemlerin kullanılmasının öğrenciler öğretilmesi
Dersin tanımı İlaç analizlerinde elektroanalitik yöntemlerin kullanılmasının öğrenciler öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Elektrokimyada Analiz Yöntemleri
2- Elektrokimyada kullanılan nicel ve nitel tayin yöntemleri
3- Elektrokimyada kullanılan nicel ve nitel tayin yöntemleri
4- İlaç analizlerinde kullanılan yöntemler
5- İlaç analizlerinde kullanılan yöntemler
6- İlaç analizlerinde kullanılan elektroanalitik yöntemlerin uygulamaları
7- İlaç analizlerinde kullanılan elektroanalitik yöntemlerin uygulamaları
8- Ara Sınav
9- İlaç analizlerinde kullanılan elektroanalitik yöntemlerin uygulamaları
10- İlaç analizlerinde kullanılan elektroanalitik yöntemlerin uygulamaları
11- İlaç analizlerinde kullanılan elektroanalitik yöntemlerin uygulamaları
12- İlaç analizlerinde kullanılan elektroanalitik yöntemlerin uygulamaları
13- İlaç analizlerinde kullanılan elektroanalitik yöntemlerin uygulamaları
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin Elektrokimya hakkında bilgilenmesi
2- Öğrencilerin Elektrokimya analiz yöntemleri hakkında bilgilenmesi
3- Öğrencilerin ilaçlar hakkında bilgilenmesi
4- Öğrencilerin Elektrokimya ilaç analiz yöntemleri hakkında bilgilenmesi
5- Öğrencilerin Elektrokimyada nicel analiz hakkında bilgilenmesi
6- Öğrencilerin Elektrokimyada nitel analiz hakkında bilgilenmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     197
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 25
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar