Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > ÇENE HAREKETLERİ VE OKLÜZYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇENE HAREKETLERİ VE OKLÜZYON Üçüncü düzey Y410 ÖKD 8 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. HAYDAR ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ HAYDAR ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı TEMPOROMANDİBULAR EKLEM ANATOMİSİ ve ALT ÇENE HAREKETLERİ İLE DİŞLERİN OKLÜZAL ANATOMİSi ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ İNCELEMEK
Dersin tanımı TEMPORAMANDİBULAR EKLEM VE DİŞ MORFOLOJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Dersin içeriği
1- FONKSİYONEL ANATOMİ
2- DENTİSYONUN DİZİM VE OKLÜZYONU
3- TEMPORAMANDİBULAR EKLEMİN BİYOMEKENİĞİ
4- OPTİMUM OKLÜZYONUN KRİTERLERİ
5- OKLÜZAL MORFOLOJİNİN DETERMİNANTLARI
6- OKLÜZYON TİPLERİ
7- ARTİKÜLATÖRLER
8- ÇİĞNEME SİSTEMİNDE FONKSİYONEL RAHATSIZLIKLARIN ETYOLOJİSİ
9- TEMPOROMANDİBULAR RAHATSIZLIKLARIN BELİRTİ VE SEMPTOMLARI
10- TEMPOROMANDİBULAR RAHATSIZLIKLARIN HİKAYE VE MUAYENESİ
11- TEMPOROMANDİBULAR RAHATSIZLIKLARIN DİAGNOZU
12- TEMPOROMANDİBULAR RAHATSIZLIKLARDA GENEL YAKLAŞIMLAR
13- AKUT KAS HASTALIKLARININ TEDAVİSİ
14- OKLÜZAL SİPLİNTLER
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TEMPOROMANDİBULAR EKLEM ANAOTOMİSİ VE ALT ÇENE HAREKETLERİNİN ANLAŞILMASI
2- ALT ÇENE HAREKETLERİ İLE DİŞ MORFOLOJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN ANLAŞILMASI
3- İDEAL BİR OKLÜZYONUN KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ
4- OKLÜZAL MORFOLOJİYİ BELİRLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ
5- ÇEŞİTLİ OKLÜZYON TİPLERİ VE PROTETİK RESTORASYONLARDA HANGİ OKLÜZYON TİPLERİNİN UYGULANABİLECEĞİNİN ÖĞRENİLMESİ
6- TEMPOROMANDİBULAR RAHATSIZLIKLAR HAKKINDA GENEL ÖZET BİLGİLENDİRİLMESİ
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 1 17
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     32
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of occlusion and temporomandibular disorders. Jeffrey P. Okeson. The C.V. Mosby Company St. Louis, 2008.
Yardımcı Kaynaklar TMJ Disorders and Orofacial Pain The Role of Dentistry in a Multidisciplinary Diagnostic Approach:Axel Bumann and Ulrich Lotzmann, Thieme, New York, 2002.

Ders ile ilgili dosyalar