Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstriyel Tasarim Müh.(yl) > GENEL TASARIM İLKELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL TASARIM İLKELERİ İkinci düzey ETM 531 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AFŞIN ALPER CERİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı --
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yeni tasarımlarda göz önünde bulundurulacak hususların öğrenilmesi. Tasarım sırasında malzeme seçimi, boyutların belirlenmesi, kullanım ihtiyaçları, problem veya sorunlara çözümleri bir arada değerlendirerek gerçek tasarımların hayata geçirilmesi.
Dersin tanımı Temel tasarım prensipleri, tasarımda dikkate dilecek hususlar, tasarımda malzeme seçimi, tasarımda üretim yönteminin seçimi, kullanıcı acısından bakış, örnek tasarım uygulamaları

Dersin içeriği
1- Mühendislik Tasarımlarına Giriş
2- Tasarım kriterleri
3- Tasarım İşlemi ve Tasarımda Malzeme Seçimi
4- Tasarı ve Üretim yöntemi uygunluğu
5- Mühendislik Malzemeleri ve Mekanik Özellikleri
6- Statik Mukavemet, Tokluk, Sürünme ve Yorulma Dayanımı İçin Tasarım Kriterleri
7- Aşınma Dayanımı, Korozyon Direnci ve Korozyondan Korunma İçin Tasarım Kriterleri
8- Örnek Tasarım Uygulamaları
9- Ara Sınav
10- Örnek Tasarım Uygulamaları
11- Örnek Tasarım Uygulamaları
12- Serbest Tasarım Çalışması
13- Serbest Tasarım Çalışması
14- Serbest Tasarım Çalışması
15- Tasarım Serbest Uygulama Sunumları
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tasarım konusunda genel bilgi sahibi olunması
2- Tasarım yaparken dikkat edilecek önemli hususların öğrenilmesi
3- Tasarımlarda kullanılan malzemeler hakkında bilgi edinilmesi
4- Farklı mühendislik uygulamalarına (statik, dinamik, aşınma, korozyon) yönelik tasarım gerekliliklerinin irdelenmesi
5- --
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
4- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
9- Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
10- Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
11- Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 40 40
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar