Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL TASARIM İLKELERİ |
İkinci düzey |
ETM 531 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AFŞIN ALPER CERİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yeni tasarımlarda göz önünde bulundurulacak hususların öğrenilmesi. Tasarım sırasında malzeme seçimi, boyutların belirlenmesi, kullanım ihtiyaçları, problem veya sorunlara çözümleri bir arada değerlendirerek gerçek tasarımların hayata geçirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Temel tasarım prensipleri, tasarımda dikkate dilecek hususlar, tasarımda malzeme seçimi, tasarımda üretim yönteminin seçimi, kullanıcı acısından bakış, örnek tasarım uygulamaları
|
1- |
Mühendislik Tasarımlarına Giriş
|
2- |
Tasarım kriterleri
|
3- |
Tasarım İşlemi ve Tasarımda Malzeme Seçimi
|
4- |
Tasarı ve Üretim yöntemi uygunluğu
|
5- |
Mühendislik Malzemeleri ve Mekanik Özellikleri
|
6- |
Statik Mukavemet, Tokluk, Sürünme ve Yorulma Dayanımı İçin Tasarım Kriterleri
|
7- |
Aşınma Dayanımı, Korozyon Direnci ve Korozyondan Korunma İçin Tasarım Kriterleri
|
8- |
Örnek Tasarım Uygulamaları
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Örnek Tasarım Uygulamaları
|
11- |
Örnek Tasarım Uygulamaları
|
12- |
Serbest Tasarım Çalışması
|
13- |
Serbest Tasarım Çalışması
|
14- |
Serbest Tasarım Çalışması
|
15- |
Tasarım Serbest Uygulama Sunumları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tasarım konusunda genel bilgi sahibi olunması
|
2- |
Tasarım yaparken dikkat edilecek önemli hususların öğrenilmesi
|
3- |
Tasarımlarda kullanılan malzemeler hakkında bilgi edinilmesi
|
4- |
Farklı mühendislik uygulamalarına (statik, dinamik, aşınma, korozyon) yönelik tasarım gerekliliklerinin irdelenmesi
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
|
|
4- |
Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
9- |
Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
|
|
10- |
Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
|
|
11- |
Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
40
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları
|
|