Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SPOR VE TURİZM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR VE TURİZM Birinci düzey SYB 407 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYATİ ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİRE ÖZKATAR KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Turizm ve spor alanları arasındaki ortak yönlerin belirlenmesi,spor turizmine yönelik faaliyet alanların değerlendirilmesine yönelik yaklaşımların geliştirilmesidir.
Dersin tanımı Turizm kavram, çeşitlilik ve özelliklerini bilme, turizm sektöründe spor organizasyonu planlayabilme ve uygulayabilme, istihdam alanı olarak turizm alanını görebilme niteliği kazandırmaktır.

Dersin içeriği
1- Turizm kavramı ve tanımı ,turistin kavramı, turizmin özellikleri
2- İnsanları turizme yönelten nedenler
3- Doğal ve Kültürel Turistik Varlıklar
4- Turizmin İşlevleri ve Çeşitleri
5- Turizm İşletmeleri
6- Turizm Personeli
7- Spor Turizmine Giriş
8- Ara sınav +Spor Turizm Pazarı ve Spor Turizm Pazarlaması
9- Spor Turizm Danışmanlığı ve İş Olanakları
10- Spor Turizmi Çeşitleri
11- Animasyon Hizmetleri ve Spor Animatörlüğü
12- Türkiye''de Spor Turizmi Potansiyelinin Genel Durumu
13- Spor Turizmine Yönelik Örnek Organizasyonların İncelenmesi
14- Konuya İlişkin Okuma Çalışmaları ve Tartışma Konuları
15- -Final sınavı
16-
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spor Turizmine ilişkin temel kavramları açıklar.
2- Spor turizm pazarının sunabileceği olanakları tartışabilir.
3- Spor turizmi ile ilgili etkinliklerin yürütülmesine yönelik değerlendirmeleri yapabilir.
4- -Spor turizmi alanında yeni gelişmeleri inceleyebilir.
5- -Turizmin ve spor turizminin çeşitlerini tanır.
6- -Spor turizmi ve turizm alanlarında spor organizasyonları yapma potansiyeli kazanabilir.
7- -Turizme bağlı olarak spor turizminin ülke tanıtımına ve ekonomisine faydalarını analiz edebilir.
8- -Turizm personellerini ve niteliklerini öğrenerek önemini kavrayabilir.
9- -Turizmin çeşitlerini işlevlerini ve işletmelerini öğrenerek öğrencinin turizme bakış açısını geliştirir.
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     117
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Nazmi Kozak(1996) Genel Turizm “İlkeler-Kavramlar”Ankara Anatolia Yayıncılık. Atilla Hazar (2007) Spor ve Turizm Ankara Detay Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar