Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. VAHİT İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze Anlatım
|
Dersin amacı
|
Reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve kitle iletişim araçlarındaki reklam faaliyetlerini incelemek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili konularda bilimsel bilgilerin aktarıldığı bir derstir.
|
1- |
Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
|
2- |
Yazılı, görsel ve işitsel reklamların tanımlanması
|
3- |
Yazılı, görsel ve işitsel reklamların tanımlanması
|
4- |
Medyada reklamı oluşturan unsurların analizi
|
5- |
Reklamın Türkiye ve dünyadaki tarihsel süreci
|
6- |
Eleştirel yaklaşımlar ve reklam analizleri
|
7- |
Vize
|
8- |
Reklam analizinde kullanılan yöntemlerin tartışılması
|
9- |
Medya okuryazarlığı kapsamında reklamların değerlendirilmesi
|
10- |
Göstergebilimsel analizle yapılan reklam çalışmalarının analizi
|
11- |
Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
|
12- |
Reklam ve Gelecek
|
13- |
Postmodern Kültür Alanında Tüketim ve Reklam
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yazılı, görsel ve işitsel reklamların öğrenilmesi.
|
2- |
Medyada reklamını analiz etme becerisinin kazanılması.
|
3- |
Reklamın tarihsel süreçteki değişiminin anlaşılması.
|
4- |
Alandaki farklı yaklaşımların reklam analizlerinin öğrenilmesi.
|
5- |
Medya okuryazarlığı kapsamında reklamların değerlendirilebilmesi.
|
6- |
Reklamlardaki anlam ve ideolojinin analiz edilebilmesi.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
1
|
15
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul.
- Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul.
- Dağtaş, Banu (2003), Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, Ankara.
- Elden, Müge – Ulukök, Özkan – Yeygel, Sinem (2005) , Şimdi Reklamlar, 2.baskı, İletişim Yayınları, İstanbul.
- Fiske, John (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, 2. baskı, Bilim ve Sanat yayınları, Ankara.
- Göker, Gamze 'Bilişim Teknolojileri Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet Örüntüleri: BT Haber Örneği', Kültür ve İletişim, 2004,7(2) Yaz.
- Haluk Geray, “Kitle İletişiminde Reklamcılık”, İletişim Ağlarının Ekonomisi, Telekomünikasyon, Kitle İletişimi, Yazılım ve İnternet, Derleyenler: Funda Başaran, Haluk Geray, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005
- Pells, Richard (2001), 20.Yüzyılda Küresel Kültür Miti ve Tehditi: Modernizmden Film Endüstrisine, Küreselleşme ve Modernleşme Sürecinde Kültürel Kimlik, Konrad Adenauer Vakfı Yayınları
- Tellan, Derya (2009). Reklamcılık: Bakmak ve Görmek, Ankara: Ütopya Yayınevi
|
|