Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim Tzs.y.l.i.ö. > TANITIM VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TANITIM VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI İkinci düzey Hİ 538 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VAHİT İLHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VAHİT İLHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze Anlatım
Dersin amacı Reklam metinleri ve görsellerini tarihsel bağlam üzerinden analiz etmek ve kitle iletişim araçlarındaki reklam faaliyetlerini incelemek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin tanımı İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili konularda bilimsel bilgilerin aktarıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriğinin ve kaynaklarının tanıtılması
2- Yazılı, görsel ve işitsel reklamların tanımlanması
3- Yazılı, görsel ve işitsel reklamların tanımlanması
4- Medyada reklamı oluşturan unsurların analizi
5- Reklamın Türkiye ve dünyadaki tarihsel süreci
6- Eleştirel yaklaşımlar ve reklam analizleri
7- Vize
8- Reklam analizinde kullanılan yöntemlerin tartışılması
9- Medya okuryazarlığı kapsamında reklamların değerlendirilmesi
10- Göstergebilimsel analizle yapılan reklam çalışmalarının analizi
11- Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
12- Reklam ve Gelecek
13- Postmodern Kültür Alanında Tüketim ve Reklam
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yazılı, görsel ve işitsel reklamların öğrenilmesi.
2- Medyada reklamını analiz etme becerisinin kazanılması.
3- Reklamın tarihsel süreçteki değişiminin anlaşılması.
4- Alandaki farklı yaklaşımların reklam analizlerinin öğrenilmesi.
5- Medya okuryazarlığı kapsamında reklamların değerlendirilebilmesi.
6- Reklamlardaki anlam ve ideolojinin analiz edilebilmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar - Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul. - Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul. - Dağtaş, Banu (2003), Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, Ankara. - Elden, Müge – Ulukök, Özkan – Yeygel, Sinem (2005) , Şimdi Reklamlar, 2.baskı, İletişim Yayınları, İstanbul. - Fiske, John (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, 2. baskı, Bilim ve Sanat yayınları, Ankara. - Göker, Gamze 'Bilişim Teknolojileri Reklamlarında Toplumsal Cinsiyet Örüntüleri: BT Haber Örneği', Kültür ve İletişim, 2004,7(2) Yaz. - Haluk Geray, “Kitle İletişiminde Reklamcılık”, İletişim Ağlarının Ekonomisi, Telekomünikasyon, Kitle İletişimi, Yazılım ve İnternet, Derleyenler: Funda Başaran, Haluk Geray, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005 - Pells, Richard (2001), 20.Yüzyılda Küresel Kültür Miti ve Tehditi: Modernizmden Film Endüstrisine, Küreselleşme ve Modernleşme Sürecinde Kültürel Kimlik, Konrad Adenauer Vakfı Yayınları - Tellan, Derya (2009). Reklamcılık: Bakmak ve Görmek, Ankara: Ütopya Yayınevi

Ders ile ilgili dosyalar