Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
MELODİ DİNLEME VE DOĞRU ALGILAMA İÇİN KAZANILMASI GEREKEN DOĞRU DÜŞÜNME YOLLARININ KAZANDIRILMASI AMAÇLANMAKTADIR.
|
Dersin tanımı
|
DERSTE MELODİK YAPILARIN TANITILACAK, MELODİK ANALİZ YÖNTEMLERİ ÖĞRETİLECEK VE KATILIMCININ MELODİK HAFIZASINI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI YAPILACAKTIR.
|
1- |
MELODİDE TONAL DİZİ ÖZELLİKLERİ
|
2- |
ARALIK ALGILAMA
|
3- |
TARTIMSAL ALGILAMA
|
4- |
MELODİK ANALİZ TEKNİKLERİ
|
5- |
MELODİLERDE CÜMLE ANLAYIŞI
|
6- |
ARMONİK ANALİZ
|
7- |
SINAV HAFTASI
|
8- |
SINAV HAFTASI
|
9- |
KADANS ÖZELLİKLERİ
|
10- |
TONAL MELODİLERDE SEYİR ANALİZİ
|
11- |
MAKAM KONUSUNDA TEORİK BİLGİLENDİRME
|
12- |
MAKAMSAL MELODİ ÖZELLİKLERİ
|
13- |
BASİT MAKAMLARIN TEORİK ÖZELLİKLERİ
|
14- |
MAKAMSAL MELODİLERDE RİTMİK UNSURLAR
|
15- |
SINAV HAFTASI
|
16- |
SINAV HAFTASI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
MELODİDE TONAL DİZİ ÖZELLİKLERİNİ TANIR.
|
2- |
ARALIKLARI TANIR VE ALGILAR.
|
3- |
TARTIMSAL ÖZELLİKLERİ TANIR VE ALGILAR.
|
4- |
TONAL MELODİLERDE ANALİZ YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR.
|
5- |
MELODİLERDE CÜMLE ANLAYIŞINI KAVRAR.
|
6- |
ARMONİK ANALİZ YAPAR.
|
7- |
KADANS ÖZELLİKLERİNİ KAVRAR.
|
8- |
TONAL MELODİLERDE SEYİR YAPISINI ÖĞRENİR.
|
9- |
BASİT MAKAMLARI TEORİK OLARAK TANIR.
|
10- |
TÜRK MÜZİĞİNDEKİ RİTMİK UNSURLARI TANIR.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
|
|
2- |
Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
|
|
3- |
Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
|
|
4- |
Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
|
|
5- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
|
|
6- |
Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
|
|
7- |
Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
2
|
40
|
Ödevler
|
2
|
20
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
132
|
AKTS
|
|
|
5.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
LAVİGNAC 1A, 2A, MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA- ÜLKÜ ÖZGÜR, TÜRK MUSİKİSİ NAZARİYATI- İSMAİL HAKKI ÖZKAN
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|