Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Müzik Anasanat Dali (yüksek Lisans) > İŞİTSEL ALGILAMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞİTSEL ALGILAMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ I İkinci düzey MÜZ555 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı MELODİ DİNLEME VE DOĞRU ALGILAMA İÇİN KAZANILMASI GEREKEN DOĞRU DÜŞÜNME YOLLARININ KAZANDIRILMASI AMAÇLANMAKTADIR.
Dersin tanımı DERSTE MELODİK YAPILARIN TANITILACAK, MELODİK ANALİZ YÖNTEMLERİ ÖĞRETİLECEK VE KATILIMCININ MELODİK HAFIZASINI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI YAPILACAKTIR.

Dersin içeriği
1- MELODİDE TONAL DİZİ ÖZELLİKLERİ
2- ARALIK ALGILAMA
3- TARTIMSAL ALGILAMA
4- MELODİK ANALİZ TEKNİKLERİ
5- MELODİLERDE CÜMLE ANLAYIŞI
6- ARMONİK ANALİZ
7- SINAV HAFTASI
8- SINAV HAFTASI
9- KADANS ÖZELLİKLERİ
10- TONAL MELODİLERDE SEYİR ANALİZİ
11- MAKAM KONUSUNDA TEORİK BİLGİLENDİRME
12- MAKAMSAL MELODİ ÖZELLİKLERİ
13- BASİT MAKAMLARIN TEORİK ÖZELLİKLERİ
14- MAKAMSAL MELODİLERDE RİTMİK UNSURLAR
15- SINAV HAFTASI
16- SINAV HAFTASI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- MELODİDE TONAL DİZİ ÖZELLİKLERİNİ TANIR.
2- ARALIKLARI TANIR VE ALGILAR.
3- TARTIMSAL ÖZELLİKLERİ TANIR VE ALGILAR.
4- TONAL MELODİLERDE ANALİZ YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR.
5- MELODİLERDE CÜMLE ANLAYIŞINI KAVRAR.
6- ARMONİK ANALİZ YAPAR.
7- KADANS ÖZELLİKLERİNİ KAVRAR.
8- TONAL MELODİLERDE SEYİR YAPISINI ÖĞRENİR.
9- BASİT MAKAMLARI TEORİK OLARAK TANIR.
10- TÜRK MÜZİĞİNDEKİ RİTMİK UNSURLARI TANIR.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2- Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3- Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4- Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6- Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7- Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı LAVİGNAC 1A, 2A, MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA- ÜLKÜ ÖZGÜR, TÜRK MUSİKİSİ NAZARİYATI- İSMAİL HAKKI ÖZKAN
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar