Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ RUSÇA II |
Birinci düzey |
RDE 410 |
Zorunlu |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ARİF YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Arif YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere temalara uygun olarak kelime ve cümle yapılarını öğretmek, konuşma becerilerini artırmak.
|
Dersin tanımı
|
Meslek gruplarına ait temel, orta ve ileri düzeyde kelime, cümle ve konuşma becerisi sağlamak
|
1- |
İş konuşma stili özellikleri. İş dokümanları: Dilekçe yazımı ve örnekleri.
|
2- |
İş belgeleri. Tutanak, vekaletname ve zimmet dilekçeleri yazım kuralları. Konuyla ilgili metin okumaları ve kelime bilgisi.
|
3- |
Resmi yazışmalar. Yazım kuralları. Konuyla ilgili kelime bilgisi ve metin çalışmaları.
|
4- |
İş yazışmaları, çeşitleri ve bölümlerinin incelenmesi. Konuyla ilgili kelime bilgisi ve metin okumaları. Banka ve bankacılık işlemleri temaları. Firma, üretim, ticaret konuları. Konuyla ilgili kelime bilgisi.
|
5- |
Uluslararası yazışmalar. İş yazışma türleri. Rica mektubu yazımı. Konuyla ilgili kelime bilgisi ve metin okumaları.
|
6- |
İş yazışmaları konuşma kültürü üzerine metin çalışmaları. Davet mektubu yazımı. (Fuar, sergi vb. gibi yerlere davet).
|
7- |
Sınav öncesi genel tekrar.
|
8- |
Ara Sınav.
|
9- |
Zarf işlemleri. Posta adresi bilgileri yazımı. Mesaj-bilgi mektubu. Konuyla ilgili kelime bilgisi ve metin okumaları.
|
10- |
İş mektubu türleri. Şikayet dilekçesi ve mektubu yazımı. Konuyla ilgili kelime bilgisi ve metin okumaları.
|
11- |
Tavsiye mektubu yazımı. Reklam mektubu yazımı. Konuyla ilgili kelime bilgisi ve metin okumaları.
|
12- |
Sosyal yaşam ile ilgili mektup yazımları. Tebrik, kutlama, taziye ve minnettarlık mektupları yazımı. Konuyla ilgili kelime bilgisi ve metin okumaları.
|
13- |
Rusça ticari mektupların yazımı. Standart ifadeler. Rusça ticari mektup örnekleri.
|
14- |
Sınav öncesi genel tekrar.
|
15- |
Dönem Sonu Sınavı.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mevzuat ve olumsuz duruma karşı olarak öğrencilerin kelime, cümle ve konuşma becerilerini arttırmak
|
2- |
Sözlü ve yazılı iş anlaşmaları temalarına uygun olarak öğrencilerin kelime, cümle ve konuşma becerilerini arttırmak
|
3- |
Telefon üzerinden iş görüşmesi teması uygun olarak öğrencilerin kelime, cümle ve konuşma becerilerini arttırmak
|
4- |
Durum, sebep ve açıklama gerektiren durumlara yönelik öğrencilerin kelime, cümle ve konuşma becerilerini arttırmak
|
5- |
Öğrencileri iş dünyasına yönelik yazılı ve sözlü alanda gelişmelerini sağlamak.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
13
|
2
|
26
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
- С.И.Дерягина и др. В газетах пишут ... Бизнес. Изд-во «Русский язык. Курсы», Москва, 2012. - Т.П. Скорикова. Встречи, переговоры, переписка. Изд-во «Русский язык. Курсы», Москва, 2017.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
И.В.Курлова. Мифы о России. «Русский язык.Курсы», Москва, 2016.
|
|