Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > İLERİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ İkinci düzey VCR 604 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NUSRET APAYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı BU DERSİN AMACI;İLERİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİNİN ÖĞRETİLMESİDİR.
Dersin tanımı İLERİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİNİN TEMEL KONULARI VERİLECEK.

Dersin içeriği
1- PELVİS ANATOMİSİ
2- KALÇA DİSPLASİZİ TANI TEŞHİS SAĞALTIM
3- KALÇA DİSPLASİZİ TANI TEŞHİS SAĞALTIM
4- KALÇA DİSPLASİZİ TANI TEŞHİS SAĞALTIM
5- KALÇA DİSPLASİZİ TANI TEŞHİS SAĞALTIM
6- KALÇA DİSPLASİZİ TANI TEŞHİS SAĞALTIM
7- DİZ ANATOMİSİ
8- ÇAPRAZ BAĞ KOPUKLARI TANI TEŞHİS SAĞALTIM
9- ÇAPRAZ BAĞ KOPUKLARI TANI TEŞHİS SAĞALTIM
10- ÇAPRAZ BAĞ KOPUKLARI TANI TEŞHİS SAĞALTIM
11- ÇAPRAZ BAĞ KOPUKLARI TANI TEŞHİS SAĞALTIM
12- ÇAPRAZ BAĞ KOPUKLARI TANI TEŞHİS SAĞALTIM
13- OLGU TARTIŞMASI
14- OLGU TARTIŞMASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İLERİ ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİNİN TEMEL KONULARI VERİLECEK
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 8 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ, PROF.DR.DOĞAN ASLANBEY
Yardımcı Kaynaklar DERS NOTLARI VE LİTERATÜR BİLGİ

Ders ile ilgili dosyalar