Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > GENEL KİMYA-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL KİMYA-I Birinci düzey KİM 111 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Genel kimya konularının temel düzeyde öğretilmesi,
Dersin tanımı Dr.Ş. Saçmacı tarafından haftada 3 saat teorik 2 saat pratik olarak yüz yüze Türkçe dilinde verilen, yardımcı öğretim elemanıuygulama kısmında destek alınan ve ön koşul dersi olmayan, içeriğinde genel kimya konularının temeli olan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Giriş, temel yasalar, ölçüm sistemleri, metrik birimler, hesaplama ve ölçümlerde belirsizlik, anlamlı sayılar
2- Kütlenin korunumu (Lavoiser) yasası, sabit oranlar yasası, Dalton atom kuramı, katlı oranlar yasası, atomun yapısı, atom çekirdeği, elektronlar, atomik kütle, mol kavramı, kimyasal bileşikler, kimyasal formüllerin bulunması
3- Yükseltgenme ve indirgenme, yükseltgenme sayıları, kimyasal stokiyometri, kimyasal tepkimelere dayanan hesaplamalar
4- Kimyasal bileşiklerin adlandırılması, molekül ve iyonlar, tepkimelerle ilgili diğer kavramlar (ardışık, eş zamanlı vb), çözelti tepkimeleri,
5- Sulu çözelti tepkimelerine giriş, çökelme tepkimeleri, asit-baz tepkimeleri, yarılma, birleşme, bozunma, yanma (yakma), yer değiştirme tepkimeleri gibi diğer tepkimeler,
6- 1. ara sınav, sınav sorularının tartışılması, yükseltgenme-indirgenme tepkimeleri, yükseltgenme-indirgenme tepkimelerinin denkleştirilmesi
7- Sulu çözeltilerin stokiyometrisi, titrasyon
8- Gazların özellikleri, gaz basıncı, gaz yasaları, ideal gaz, gaz karışımları, kısmi basınçlar
9- Gazların kinetik ve molekül kuramı, ideal halden sapmalar, gerçek gazlar, atomun elektron yapısı, atomik orbitaller, atom spektrumları,
10- Kuantum kuramı, Bohr’un atom modeli
11- Dalga mekaniği, kuantum sayıları,
12- Çok elektronlu atomlar, elektron dağılımları
13- Periyodik sistem, atomların periyodik özellikleri,
14- Kimyasal bağlar ve temel kavramlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel kimya ile ilgili temel kavramlar öğrenilecek
2- Problem çözümünde gerekli olan yeterliliğe ulaşacak
3- Peryodik cetveli öğrenir
4- Peryodik cetveldeki metal ametal yarı metal kavramlarını öğrenir
5- Kimyasal bağ çeşitlerini öğrenir
6- Kimya kanunlarını müzakere eder
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 2 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı R. Chang; “General Chemistry, 4th edition”; Çeviri Editörleri: T.Uyar, S.Aksoy, R.İnam; “Genel Kimya: Temel Kavramlar”, Palme yayıncılık, Ankara 2006.
Yardımcı Kaynaklar 1-R. H. Petrucci ve W. S. Hardwood, “General Chemistry and Application, 8th edition”; Çeviri Editörleri: T. Uyar, S.Aksoy “Genel Kimya I: İlkeler ve Modern Uygulamalar”, Palme yayıncılık, Ankara 2005. 2-E. Erdik, Y. Sarıkaya, “Temel Üniversite Kimyası”, Gazi Kitabevi, 16ncı baskı, Ankara 2004.

Ders ile ilgili dosyalar