Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > TÜRK DİLİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ II Birinci düzey ŞBPTD201 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEHRA GÜMÜŞ GEMİCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEDAT KARAKOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Temel Türk dilbilgisi kurallarının verilmesi
Dersin tanımı Temel Türk dilbilgisi kuralları

Dersin içeriği
1- Cümle ve Unsurları
2- Cümle ve Çeşitleri
3- Cümle Çözümlemeleri
4- Yazım (İmlâ) Kuralları
5- Yazımda En Fazla Yapılan Yanlışlar ve Bunları Düzeltmenin Yolları
6- Noktalama İşaretleri ve Kullanıldıkları Yerler
7- Anlatım-Yazılı Anlatım- Sözlü Anlatım
8- A R A S I N A V
9- Anlatım Türleri-Öyküleyici Anlatım
10- Betimleyici Anlatım
11- Açıklayıcı Anlatım
12- Tartışmalı Anlatım
13- Anlatım Bozuklukları
14- Dilekçe Yazımı ve Uygulaması
15- Özgeçmiş Yazımı ve Uygulaması
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cümle ve Unsurları, Cümle ve Çeşitleri, Cümle Çözümlemeleri, Yazım (İmlâ) Kuralları, Yazımda En Fazla Yapılan Yanlışlar ve Bunları Düzeltmenin Yolları, Noktalama İşaretleri ve Kullanıldıkları Yerler, Anlatım-Yazılı Anlatım- Sözlü Anlatım, Anlatım Türleri-Öyküleyici Anlatım, Betimleyici Anlatım, Açıklayıcı Anlatım, Tartışmalı Anlatım, Anlatım Bozuklukları, Dilekçe Yazımı ve Uygulaması, Özgeçmiş Yazımı ve Uygulamasının kavranması
2- .Yazılı ve sözlü anlatım becerileri, temel yazım ve noktalama kurallarının doğru kullanımı, yazılı ve sözlü anlatımda özgüven
3- .Yasam boyu öğrenme gereğini algılamak ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanmak,
4- .Değişken koşullara uyum sağlayabilme becerisi,
5- .Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisi,
6- .Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi,
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     40
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Ders Notlarım, - Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu, Ankara. İmla Kılavuzu, Türk Dil Kurumu, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar -Muharrem Ergin, Üniversiteler için Türk Dili, Boğaziçi Yayınları, İstanbul 1986. Doğan Aksan, Her yönüyle Dil (1, 2, 3), TDK Yayınları, Ankara 1982. Bedia Akarsu, Wilhelm von Humbolt’ta Dil Kültür Bağıntısı, İstanbul 1985. Tahsin Banguoğlu, Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul 197. Bacon, Denemeler, MEB Yayınları. Alain, Minerva veya Bilgelik, (Çev. Ayda Yörükan), Tur Yayınları, Ankara 1971. Montaigne, Denemeler, (Çev. Sabahattin Eyüboğlu), Cem Yayınları, Ankara 1972. Ömer Asım Aksoy, Dil Yanlışları, TDK Yayınları, Ankara 1980. Şiar Yalçın, Doğru Türkçe, Metis Yayınları, İstanbul 1997. Walter Porzig, Dil Denen Mucize, (Çev. Vural Ülkü), Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1990. Yabancılar İçin Türkçe Dersleri, Kaya Can, ODTÜ-ANKARA-1987 Sermet Sami Uysal, Yabancılara Türk Dilbilgisi, Sermet Matbaası, Vize 1980. Gökhan Evliyaoğlu, Konuşma Sanatı, Ankara Gazeteciler Cemiyeti Yayını, Ankara 1973., Ahmet Beserek, Türkçe Cümle Yapısı, MEB Yayınları, İstanbul 1991, Mustafa Argunşah, Sözüm Türkçe Üstüne, Kesit Yayınları, İstanbul, 2008, Mustafa Argunşah, Dil Yarası, Kayseri, 2008., Bekir Oğuz Başaran, Necip Fazıl Gerçeği, NKM Yayınları, İstanbul, 2011, Unmerto Eco, Anlatı Ormanlarında Gezinti, Can Yayınları, İstanbul 1995., İsmail Parlatır, Güzel Yazılar Denemeler, TDK Yayınları, 1999., Akşit Göktürk, Okuma Uğraşısı, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1988.

Ders ile ilgili dosyalar