Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (doktora) > MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ Üçüncü düzey ANA 635 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Doktora öğrencileri alabilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHTAP NİSARİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. TOLGA ERTEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Merkezi Sinir sistemini genel olarak kavratmak
Dersin tanımı Merkezi Sinir Sistemi anatomisi

Dersin içeriği
1- Merkezi Sinir sistemi hakkında genel bilgi
2- Merkezi sinir sistemin bölgesel organizasyonu
3- Omurilik anatomisi
4- Bulbus anatomisi
5- Pons anatomisi
6- Cerebellum anatomisi
7- Sınav
8- Mesencephalon anatomisi
9- Diencephalon anatomisi
10- Telencephalon anatomisi
11- Telencephalon anatomisi
12- Rhinencephalon anatomisi
13- Nuclei basales
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersin sonunda öğrenciler merkezi sinir sisteminin bölümlerini öğrenir
2- Öğrenciler ders sonunda beyin sapını ve bölümlerimi kavrar
3- Dersin sonunda öğrenciler me4rkezi sinir sisteminin bölümleri arasındaki fonksiyonel ilişkileri öğrenir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3- Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 3 18
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Grays anatomy, Williams PL, Warwick R, Dyson M, Banister LH. (37th ed). Churchill Livingstone, Edinburgh 1989.
Yardımcı Kaynaklar Anatomy, Arıncı K and Elhan A. Güneş Kitabevi Ankara 2001

Ders ile ilgili dosyalar