Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÖRSEL KÜLTÜR |
Birinci düzey |
UGAZ 449 |
Zorunlu |
7 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. METİN EKEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. METİN EKEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, Öğrenci Sunumları
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, günümüz iletişim pratiklerinin kültürel zemini olarak ifade edilebilecek Görsel Kültür''''ün; modernlikle ilişkisi, görsel iletişimde anlam ve anlamlandırma süreçleri, görsel algı gibi ilgili bağlamlarda tartışılarak kapsamlı analizinin yapılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Günümüz iletişim pratiklerinin kültürel zemini olarak ifade edilebilecek Görsel Kültür''ün; modernlikle ilişkisi, görsel iletişimde anlam ve anlamlandırma süreçleri, görsel algı gibi ilgili bağlamlarda tartışıldığı derstir.
|
1- |
Derse giriş: Dersin amaç ve kapsamının aktarılması, dersten beklentilerin ve derse katılım beklentilerinin ifade edilmesi ve muhtemel öğrenme çıktılarına yönelik beklentilerin aktarımı.
|
2- |
Görme, görsel, görsellik, imge, imaj, imgelem, iletişim, kültür, kavramlarının açıklanması ve Görsel İletişim''''''''in alan, tanım ve kapsamına giriş.
|
3- |
Sözlü, yazılı ve görsel kültür ayrımına kapsamlı bir bakış.
|
4- |
Görsel İletişimin Kültürel Zemini: Görsel Kültür
Görsel ve Kültürel olanın tanımlanması üzerinden kapsamlı bir görsel kültür tanımına ulaşılması.
|
5- |
Modern dünyada görselin ayrıcalıklı konumu, gündelik hayatta görselle ilişki biçimimiz.
|
6- |
Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar I
|
7- |
Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar II
|
8- |
Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar III
|
9- |
Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar IV
|
10- |
Görsel İletişim
|
11- |
Görsel İletişim: Görsel İletişimin gücü, Görsel İkna; Reklam ve Propaganda
|
12- |
Öğrenci Sunumları
|
13- |
Öğrenci Sunumları
|
14- |
Öğrenci Sunumları
|
15- |
Öğrenci Sunumları
|
16- |
Öğrenci Sunumları
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Görsel kültüre ilişkin temel kavramları bilir
|
2- |
Modernliğin göz merkezci karakterini anlar ve bu karakterin teknik iletişime yansıma biçimlerini kavrar
|
3- |
Gündelik hayatta görselle kurduğumuz ilişki biçiminin kavrar
|
4- |
Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırma süreçlerini anlar
|
5- |
Görsel algının temel niteliklerinin kavrar
|
6- |
Görsel imgelerin kültürel pratikler içerisindeki rolünü kavrar
|
7- |
Fotoğraf, sinema ve elektronik görsellik biçimlerinin kültürel karakterini anlar
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
8
|
3
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
117
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Jenks, C. (1995) Visual Culture. New York and London: Routledge
Mirzoeff, N. (1999). An introduction to visual culture. London: Routledge****
Foucault, M. (2000). Hapishanenin Doğuşu. (Çev. Mehmet Ali Kılıçbay). Ankara: İmge Yayınları.
Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya Yayınları.
Çakır, M. (2015). İnternette Gösteri ve Gözetim. Ankara: Ütopya Yayınları.
Uçar, T.F. (2011) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi
|
|