Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik Uzaktan Öğretim > GÖRSEL KÜLTÜR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRSEL KÜLTÜR Birinci düzey UGAZ 449 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METİN EKEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. METİN EKEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Öğrenci Sunumları
Dersin amacı Dersin amacı, günümüz iletişim pratiklerinin kültürel zemini olarak ifade edilebilecek Görsel Kültür''''ün; modernlikle ilişkisi, görsel iletişimde anlam ve anlamlandırma süreçleri, görsel algı gibi ilgili bağlamlarda tartışılarak kapsamlı analizinin yapılmasıdır.
Dersin tanımı Günümüz iletişim pratiklerinin kültürel zemini olarak ifade edilebilecek Görsel Kültür''ün; modernlikle ilişkisi, görsel iletişimde anlam ve anlamlandırma süreçleri, görsel algı gibi ilgili bağlamlarda tartışıldığı derstir.

Dersin içeriği
1- Derse giriş: Dersin amaç ve kapsamının aktarılması, dersten beklentilerin ve derse katılım beklentilerinin ifade edilmesi ve muhtemel öğrenme çıktılarına yönelik beklentilerin aktarımı.
2- Görme, görsel, görsellik, imge, imaj, imgelem, iletişim, kültür, kavramlarının açıklanması ve Görsel İletişim''''''''in alan, tanım ve kapsamına giriş.
3- Sözlü, yazılı ve görsel kültür ayrımına kapsamlı bir bakış.
4- Görsel İletişimin Kültürel Zemini: Görsel Kültür Görsel ve Kültürel olanın tanımlanması üzerinden kapsamlı bir görsel kültür tanımına ulaşılması.
5- Modern dünyada görselin ayrıcalıklı konumu, gündelik hayatta görselle ilişki biçimimiz.
6- Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar I
7- Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar II
8- Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar III
9- Görsel Kültüre Teorik Yaklaşımlar IV
10- Görsel İletişim
11- Görsel İletişim: Görsel İletişimin gücü, Görsel İkna; Reklam ve Propaganda
12- Öğrenci Sunumları
13- Öğrenci Sunumları
14- Öğrenci Sunumları
15- Öğrenci Sunumları
16- Öğrenci Sunumları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Görsel kültüre ilişkin temel kavramları bilir
2- Modernliğin göz merkezci karakterini anlar ve bu karakterin teknik iletişime yansıma biçimlerini kavrar
3- Gündelik hayatta görselle kurduğumuz ilişki biçiminin kavrar
4- Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırma süreçlerini anlar
5- Görsel algının temel niteliklerinin kavrar
6- Görsel imgelerin kültürel pratikler içerisindeki rolünü kavrar
7- Fotoğraf, sinema ve elektronik görsellik biçimlerinin kültürel karakterini anlar
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 8 3 24
Toplam iş yükü     117
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları,
Yardımcı Kaynaklar Jenks, C. (1995) Visual Culture. New York and London: Routledge Mirzoeff, N. (1999). An introduction to visual culture. London: Routledge**** Foucault, M. (2000). Hapishanenin Doğuşu. (Çev. Mehmet Ali Kılıçbay). Ankara: İmge Yayınları. Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya Yayınları. Çakır, M. (2015). İnternette Gösteri ve Gözetim. Ankara: Ütopya Yayınları. Uçar, T.F. (2011) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi

Ders ile ilgili dosyalar