Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 İkinci düzey FİZ 822 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Fizik Bölümü yardımcı öğretim elemanları
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Doktora tezi için ön hazırlıkları yapmak, tez konusu ve yöntemini belirlemek, gerekli bilimsel altyapıyı oluşturmak.
Dersin tanımı Araştırma, literatür taraması, tez çalışmasına uygun yöntemin belirlenmesi ve bu süreçler sonucunda akademik yazım kurallarına ve etik ilkelere uygun bir tez önerisi hazırlanması.

Dersin içeriği
1- Uzmanlık alanlarına ilişkin araştırmalar
2- Uzmanlık alanlarına ilişkin araştırmalar
3- Uzmanlık alanlarına ilişkin literatür taraması
4- İlgili yayınları incelemek
5- İlgili yayınları incelemek
6- Bilimsel yazım kurallarını ve mesleki etik ilkelerini öğrenmek
7- Bilimsel yazım kurallarını ve mesleki etik ilkelerini öğrenmek
8- Uzmanlık konusunun tartışılması
9- Uzmanlık konusunun tartışılması
10- Tezin konusunun ve yönteminin belirlenmesi
11- Tezin konusunun ve yönteminin belirlenmesi
12- Tez önerisi yazım kılavuzuna uygun olarak tez önerisinin hazırlanması
13- Tez önerisi yazım kılavuzuna uygun olarak tez önerisinin hazırlanması
14- Tez önerisi yazım kılavuzuna uygun olarak tez önerisinin hazırlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uzman düzeyinde teorik ve pratik bilgilere erişimin öğrenilmesi/geliştirilmesi
2- Uzmanlık düzeyinde güncel teorik ve uygulamalı bilgilere erişilerek tez konusunun belirlenmesi
3- Belirlenen tez konusuna yönelik literatür taraması yapabilme
4- Tez önerisinin mesleki etik ilkelere ve güncel yönergelere uygun olarak hazırlanması
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 2 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uzmanlık alanıyla ilgili her türlü yayınlar.
Yardımcı Kaynaklar Uzmanlık alanıyla ilgili her türlü yayınlar.

Ders ile ilgili dosyalar